לתרומות לחץ כאן

צביעת שיער לגברים

שלום,
הבנתי שקיים היתר לגברים לצבוע שיערות לבנות אם זה לתועלת מעשית ולא לנוי. האם הדבר נכון גם לגבי שינוי גוון השער באופן כללי?
נניח, התפתחה אופנה בשנים האחרונות לגברים לחמצן את שיערם כך שחלק מהשערות בלונדיניות וחלק שחורות. זו הייתה אופנת גברים ולא אופנת נשים אך זה נעשה לנוי. האם עברו כאן על איסור לבישת מלבושי אישה?
צבעתי את שערי מחום כהה מאד על גבול השחור לשחור.
אף פעם לא אהבתי את צבע השיער שלי כי זה הזכיר לי עץ שרוף ותמיד רצית לשנות אותו. ראיתי תמונות של גברים עם שיער שחור כהה וזה נראה לי יפה אך גם גוונים אחרים נראו לי יותר יפים מגוון השיער שלי. בחרתי בשחור כהה משתי סיבות:
1. בניגוד לגוונים אחרים שסתם נראו לי יפה, שיער שחור כהה התחבר לי למסתורין ולאופל ומצא חן בעיניי שכשאני אסתכל במראה ואראה שצבע השיער שלי הוא שחור כהה, זה ישדר לי מסתורין ואופל.
2. זה קרוב מאד לגוון השיער המקורי שלי כך שהנחתי שרוב האנשים לא יבחינו בשינוי. אני לא רציתי להיראות אחרת או יותר יפה בעיני אנשים אחרים אלא רק בעיני עצמי, שרק אני אדע על קיומו. האמת שבסופו של דבר
השינוי הוא כל כך דק שאף אחד לא הבחין וזה לא שאני נראה יפה יותר בעיני אנשים אלא רק בעיני עצמי.
אני מתלבט אם המקרה שלי נופל תחת ההגדרה של שינוי צבע שיער לנוי? אם בן אדם משנה משהו במראה שלו למראה שהוא תופס כבעל משמעות מסוימת, ולכן הוא חושב שהוא יותר יפה, אך שינוי זה הוא רק עבורו והוא כזה שהסביבה לא מבחינה בה- האם מדובר בשינוי צבע שיער לנוי? האם זה מנהג נשים?

בברכה,

תשובה:

שלום רב

האופנים שהזכרת בלי ספק הם מנהג נשים וזה נחשב צביעה לשם נוי. מה שהתירו זה רק כאשר אדם צעיר מלבין והדבר גורם לו בושה יתירה או קשיים מציאת בת זוג, לא באופנים האמורים.

בהצלחה רבה!

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל