האם איסור קעקוע הוא בעשייתו בלבד או האם כל רגע שיש קעקוע עוברים עליו בלאו.
תשובה:
שלום רב.
אין חובה להסיר קעקועים שכבר נעשו, מכיון שהאיסור הוא בעשייתם ולא בהשהייתם. אם רוצים ניתן לעשות זאת בניתוח לייזר וכדו'. עיקר התשובה היא חרטה על הנעשה, ולומר זאת בפירוש [אפשר לומר זאת ב"על חטא" שאומרים ביום כיפור, ולהזכיר ענין זה במפורש "על חטא שחטאתי בעשיית כתובת קעקע"], וכמובן לקבל על עצמך לא לעשות זאת שוב.
בהצלחה רבה.
אמת אין חובה. אך לדעת המנחת חינוך (לב אות לה מוסך) שכתב וז״ל ״אף כי רק בשעת העשייה לוקין מגזירת הכתוב, אבל על כל פנים להיות כן על בשרו אינו נכון לישראל. ולפי זה פסק מרן הגרי"ש אלישיב זצ"ל [חשוקי חמד פסחים ע"ה ע"ב] [ובחשוקי חמד שבת ק"ה ע"ב] שראוי לבעל תשובה להוציא הוצאות ואף לעבור ניתוח להסיר את כתובת הקעקע שחקק בבשרו באיסור, למרות שחובל בגופו.
ויש להוסיף שאם הוא גבר וזה ותמונה לא צנועה חקוקה בזרעו במקום תפילין יש להחמיר יותר כמ״ש בשו״ת בצל החכמה ואכמ״ל
כל זה בחוקק בבשרו. אך מה הדין ביחס למי שעשה כן מתחת לעור אך לא חקק ממש בבשרו? א. האם זה מותר מהתורה? וכן מדרבנן? אודה אם תמציאו לי גם את המקורות לתשובה.
בתודה
גדעון
אני מבין שכוונתכם שנעשה קעקוע ללא מחט [שזה ודאי אסור מהתורה]. בשאלה זו דן המנחת חינוך במצוה רנג, והוכיח מדברי הראשונים שיש בכך איסור דרבנן, ודלא כאלו שסברו להתיר לגמרי. עיי"ש.
השאר תגובה