לתרומות לחץ כאן

לקנות כרטיס של שתי נסיעות עבור חברים הנוסעים יחד

אבקש מהרב לא לפרסם את השאלה.
בחברת אוטובוסים שאני משתמש בה, ישנה אופציה לקנות כרטיס "הלוך ושוב". המשמעות של הטבה זו הינה שאני רוכש כעת כרטיס נוסף לאותו מסלול של הקו בו אני עולה כעת, ובכך מקבל הנחה על 2 הכרטיסים שאם הייתי קונה כל אחד בנפרד לא הייתי מקבל. {אולי הרב מכיר על מה אני מדבר ובכך העניין יובהר יותר}
השאלה שלי היא: האם כשאני עולה יחד עם אדם נוסף מותר לי לרכוש את ההטבה הזו, ובכך שנינו נהנים מהנחה בכרטיס? החשש שלי הוא, שהחברה ייעדה את זה לאדם שעולה כעת במסלול של הקו ומשריין מעכשיו עוד נסיעה ובכך לדרבן אנשים לקנות עוד כרטיס כדי לזכות בהנחה וכך יעלו אצלם שוב. ובמקרה שהבאתי אני עולה עם עוד אדם שאם לא נרכוש את ההטבה שתינו נצטרך לשלם מחיר מלא ובכך לדעתי אולי אנחנו גוזלים מהחברה כי לעניות דעתי הרעיון של ההטבה הייתה שאנשים יעלו שוב על הקו ופה אנחנו רוכשים ועולים בפעם אחת עם שתי הכרטיסים.
העניין הוא שנהגי החברה מאפשרים את זה (לפחות אלו שעליתי איתם עד כה, ומדובר בהרבה) ואין לי מושג אם החברה מתירה את זה או שהנהגים עושים זאת על דעת עצמם, וגם אין לי דרך לברר זאת כי כל נהג לא "יפליל" את עצמו או יאמר שאינו בסדר, ואם אני יפנה שאלה כזאת לחברה זה יראה תמוה מאוד.
מה הדין?

תשובה:

שלום רב,

אני מתנצל על האיחור במתן התשובה,

אין בכך שום בעיה, כל עוד החברה לא מגבילה במפורש אפשרות זו.

ככל שהחברה מעוניינת להגביל, היא יכולה לכתוב כן במפורש ולא צריכה להסתמך על הלקוחות שינסו לרדת לסוף דעתם.

הצטרף לדיון

4 תגובות

  1. הכרטיס הזה מוגדר במשרד התחבורה, ובחברות האוטובוסים ככרטיסיה של שני ניקובים. וכלל לא כככרטיס הלוך ושוב. (לגבי הרכבת אני לא יודע – אולי זה שונה)

  2. ואוסיף עוד שבעבר (לפני כשש שנים) היו שני מחירים לנסיעה למירון, הלוך ושוב עם הנחה של 25% ± ושתי נסיעות בהנחה של 15%. לאחר מכן בוטל הכרטיס של הלוך ושוב וגם המעוניינים בנסיעה הלוך ושוב חייבים לקנות כרטיס של שתי נסיעות.

  3. מה הדין
    בכרטיס רב קו שניתן להמשיך בנסיעה עד שעה וחצי
    וכרטיסים רבים היום הם ללא תמונה כך שהחברה לקחה בחשבון שיש אפשרות להעביר לאחר
    האם ניתן להעביר לאחר להשתמש בנסיעה באותם שעה וחצי

  4. לכאורה, מאחר והחברה או משרד התחבורה לא מגבילים שלא להעביר את הכרטיס, מותר להעביר. כנראה, שהם מסתמכים על כך שבודדים הם אלו שיעבירו את הכרטיס לחבר לצורך המשך נסיעה בתוך פרק זמן קצר זה ולא שווה לעשות עסק מכך.
    עיין עוד בתשובה כאן וכאן. כיום נוטה יותר להיתר, משום שאגד כבר צמצמה את אפשרות ההעברה בכך שאין כרטיס מעבר מודפס רק כרטיס רב-קו בלבד, וכנראה שהיא משוכנעת שדי בהגבלה זו בשביל למנוע העברת כרטיסי מעבר.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל