לתרומות לחץ כאן

קריעת חוט במכנסיים בשבת

האם מוצר לקרוע ולהסיר חוט מהמכנסיים שמפריע לסגור את הרוכסן בשבת? יש הבדל בין אשכנזים לספרדים בנושא?

תשובה:

שלום רב

קריעת חוט מהמכנס אסורה בשבת משום איסור קורע.

הצטרף לדיון

12 תגובות

  1. אם לא ניתן להשתמש זה בעיה אבל אם ניתן להשתמש עם סגירה חלקית או תחת חולצה ארוכה יתכן שלא נחשב הדבר כהנאה ממעשה שבת.

  2. ובהמשך לכך, מה הדין אם הבדיל במוצאי השבת עם אותם מכנסיים. האם מצד דין מעשה שבת זה נחשב מצווה הבאה בעבירה כי כביכול נחשב שלא לבש מכנסיים וממילא אסור לומר כל דבר שבקדושה במצב לא צנוע זה.
    ולפי זה אולי לא יצא ידי חובת הבדלה וממילא אסור במלאכה כלל כל עוד לא יבדיל בהיתר מחדש?
    האם יש הבדל בין אשכנזים לספרדים בנושא הזה?

  3. כלומר הסיבה היא שלא שייך איסור הנאה ממלאכת שבת כי לא נהנה ממש מלבישת המכנסיים אלא רק נמנע בעזרת השימוש בהם ממצב לא צנוע של איסור אמירת דברים שבקדושה?
    האם יש הבדל בין אשכנזים לספרדים בנושא הזה?

  4. לא זה אמרתי. אלא להיפך, אם הקריעה מאפשרת את הלבישה זה הנאה ממעשה שבת, אבל ניתן היה איכשהוא ללבוש את הבגד גם ללא הקריעה, יתכן שאין כאן הנאה ממעשה שבת, כיון שהלבישה יכולה היתה להעשות בלאו הכי.

  5. ואם הלבישה יכולה להיעשות בלאו הכי, אין כאן בוודאות איסור מעשה שבת ואפשר להמשיך וללבוש את אותם המכנסיים בהמשך השבת?
    האם יש הבדל בין אשכנזים לספרדים בנושא הזה?

  6. האם הגדר ההלכתי הברור והוודאי הוא שכל פעולה שיכולה להיעשות בלאו הכי מותרת גם אם יש כאן הנאה בפועל ממעשה שבת?
    האם יש הבדל בין אשכנזים לספרדים בנושא הזה?

  7. באופן כללי מאוד זה נכון. כדאי כל פעם לברר, כי יש אופנים שהחמירו בענין כמו באיסור שהייה וחזרה, ראה משנה ברורה בסי' רנג.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל