לתרומות לחץ כאן

איך ישראלי שנמצא בחו"ל בשמחת תורה נוהג?

שלום רב, אני טס במוצאי שבת הבא לארה״ב ברצוני לדעת מה עלי לעשות עם ארבעת המינים ( אי אפשר לקחת מהארץ) ובנוסף איך עליי לנהוג בחג השני ( ואיזה תפילה בכלל מתפללים בני חו״ל ביום רביעי וחמישי)

תשובה:

שלום רב,

לגבי ארבעת המינים אין לך כל בעיה. בשעה שתגיע לארה"ב ובדאי יהיה זה בשעות הבוקר של יום ראשון, ותוכל ליטול מאדם שיש לו ולברך עליהם.

לגבי יום טוב שני האחרון – כלומר שמחת תורה. (בחו"ל ביום חמישי זה שמיני עצרת, וביום שישי זה שמחת תורה) אסור לך לעשות מלאכה כדין אדם שמחוייב ביום טוב שני. ורק אם אתה נמצא במקום שאין יהודים כלל אתה רשאי לעשות מלאכה. מאידך, את התפילות עליך להתפלל כישראלי  בצינעא, כלומר תפילת יום חול. עדיף להניח תפילין בבית במקום שלא רואים, לומר ק"ש ואח"כ ללכת להתפלל בבית הכנסת – כמובן שמונה עשרה של חול.

נסיעה טובה!

הצטרף לדיון

4 תגובות

  1. שלום רב
    מה יעשה ישראלי שטס לחו"ל השנה (תשע"ה) לשבת תזריע-מצורע לגבי קריאת התורה?. בחו"ל קוראים באותה שבת את פרשת שמיני!
    בתודה ובברכה

  2. אותו אדם מחוייב לשמוע שוב פרשת שמיני כבני המקום שבא לשם [ראה חיי הלוי ח"ד סי' כו] אך הוא אינו מחוייב לקרוא שוב שנים מקרא ואחד תרגום, ראה שו"ת להורות נתן ח"ג סי' יג.

  3. שלום,
    אנחנו כמה בנות שרוצות לטוס בשבוע הקרוב לשמחת תורה בקפריסין.. ביררנו עם המלון הכשר והם אמרו שהם בכלל לא חוגגים שם 3 ימים אלא כמו בארץ, מה אנחנו צריכות לעשות? אנחנו צריכות לשמור ולחגוג את החג או שאנחנו יכולות לחגוג את היומיים הראשוני ואחכ לטייל וכו?

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל