לתרומות לחץ כאן

צום יום כיפור לאשה עם לחץ דם גבוה ואולקוס

1. אמא שלי סובלת מלחץ דם גבוה , יש לה קוצב לב והיא סובלת מדלקת בקיבה ומטופלת בסותרי חומצה עקב הקאות.
הרופא טוען שזה לא מומלץ לה לצום. בעבר היא עשתה התרת נדרים האם זה תופס גם לגבי יוה"כ? שנה שעברה היא אכלה כל 10 ד' בערך חצי פתיבר או קוביית שוקולד ו 40cc מים, האם זה נכון? והאם במקום מים אפשר קפה עם חלב 40cc וכדו'?
2. לי יש דלקת בעין שהיא כואבת, האם מותר לי לשים טיפות ביום כיפור? והאם מותר לשתות טיפות אופטלגין מהולות במעט מים כי קשה לי לבלוע אקמול בלי מים.

תשובה:

שלום רב

האמא פטורה מלצום [אין לזה קשר להתרת נדרים, החיוב לצום אינו מחמת הנדר אלא מחמת מצות התורה, אבל אדם במצבה אינו רשאי לצום], אם לדעת הרופאים די לה באכילת שיעורים עליה לאכול כל 10 דק'  כמו שהזכרת, העיקר הוא הכמות, אין הבדל בסוג המאכל, היא יכולה בכמויות כעין אלו לאכול בשר ולשתות יין וכל דבר שמתחשק לה ושנראה לה לצורך.

טיפות בעין תוכל לשים.

אדם שיש לו כאב ראש חזק מאוד עד שהוא נזקק לשכב במיטה רשאי ליטול תרופה ביום כיפור או בשבת. אם אי אפשר בלי מים, מותר לקחת עם מעט מאוד מים ובלבד שתמהל בהם משהו מר.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. תודה על התשובה המהירה, רק רציתי לדעת מה הם השיעורים לאכילה ולשתייה. ואם האימא אומרת שהיא יכולה כל מס' שעות לאכול ולא כל 10 ד', לאפשר לה במצבה? או שחייבת כל 10 ד'.
    כמו כן בין שתייה לאכילה אין הפסק?

  2. לא צריך הפסק בין אכילה ושתייה, בנוגע לכמות השיעורים יש להתייעץ עם רופא, כל כמה שעות נראה לי ממש מעט מידי!! השיעורים הם 35 סמ"ק מאכל ו35 סמ"ק משקה כל 10 דק' [חצי ביסקויט פתיבר, וכוסית תמדדו לפני החג על ידי מזרק].

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל