לתרומות לחץ כאן

התרת נדרים לנשים

אני רוצה לעשות התרת נדרים, אינני אישה דתייה ואין לי קשר עם בית דין או בחור ישיבה.
איך אני יכולה לעשות את התרת הנדרים?

תשובה:

שלום רב

אם מדובר בהתרת נדרים על נדר מסויים ניתן לפנות לאדם דתי שיקבץ שלושה אנשים ויתירו את הנדר, לחלופין בשעת הדחק ניתן לעשות זאת על ידי שליח, תוכלי למנות אותנו לכך אם תרצי. לצורך זה יש גם לפרט את הנדר. אם מדובר בהתרת נדרים הכללית הנהוגה בערב ראש השנה, המנהג הוא שרק גברים עושים זאת ואילו נשים סומכות על תפילת כל נדרי ששומעות בליל יום הכיפורים.

הצטרף לדיון

228 תגובות

  1. תודה רבה על תשובתכם.
    אני רוצה למנות אתכם להתיר את הנדר.
    הנדר היה שלא אסע בשבת על מנת שאכיר את הזיווג שלי ואתחתן.
    היום אני גרושה.
    מה השלב הבא?
    בבקשה תעדכנו אותי..
    מתי ואיך אדע שהנדר הותר?
    האם צריכה לשמוע תפילת כל נדרי בכיפור למרות שאתם תעשו לי התרת נדרים?

    תודה רבה לכם.

  2. צר לי אבל נדר כזה לא ניתן להתיר בשום אופן, שכן התורה אוסרת לנסוע בשבת, האיסור לנסוע בשבת חמור לעין ערוך מנדר!!!! ויהי רצון שבזכות שמירת השבת תמצאי השנה זיווג טוב שתהיו מאושרים יחד ותבנו בית גדול לאבינו שבשמים.

  3. אני רוצה להתיר נדר שנדרתי בכעס שלא אדבר עם אדם מסויים בחיים.אך אינני דתייה ואני לא יודעת מה לעשות אוכל למנות אותכם שתתירו הנדר?
    אשמח לתשובתכם.

  4. לכתחילה עדיף לעשות זאת בפני שלושה אנשים שומרי מצוות המבינים את ענין נדרים, אם אין לך אפשרות תוכלי למנות אותנו, תכתבי: הריני ממנה את רבני בית ההוראה של נתיבות חיים להתיר לי מה שנדרתי, תזכירי לנו על מה הנדר ושהוא היה מתוך כעס, ונעשה זאת עבורך. להבא בשום אופן אין לנדור, עוון נדרים חמור מאוד!

  5. שלום רב,
    אבקש למנות אתכם רבני בית ההוראה של נתיבות חיים להתיר לי את מה שנדרתי בשעת כעס למול אימי. לאחר הצקות חוזרות ונשנות מצידה מתי אביא לה נכדים אמרתי לה שאם היא תמשיך לשאול אותי 10 שנים היא לא תראה ממני נכדים. אני רוצה להתיר את הנדר הזה ובעזרת השם להרות.
    תודה רבה

  6. לפי מה שאני מבין מזה הנוסח לא היה של נדר או שבועה אלא איום כזה שאומרים מתוך כעס, והוא לא נחשב נדר. מה גם שהרי יש מצוה להביא ילדים גם על האשה אבל בעיקר על הבעל, והאשה משועבדת לסייע לו בכך, כך שנראה לי שלא צריך התרת נדרים. אם היה לשון נדר או שבועה תפני שוב.

  7. שלום רב,
    מתוך לחץ ופחד רגשי חשבתי בתוך ליבי ואמרתי לעצמי בלב, שאם אדבר לשון הרע או יספר משהו שלא רציתי לספר שהציק לי אז חס ושלום יקרה משהו לקרוב אליי.
    אני אדם מאוד מאמין לא דתיה, אך קוראת בירכת השחר כל בוקר ומתפללת לקדוש ברוך הוא את כל שעל ליבי.
    מפחדת כי עשיתי משהו רע או חס ושלום יקרה משהו רע, כי דיברתי עם משהו קרוב על מה שלא רציתי לדבר. ( כאילו עשיתי את מה שאמרתי שלא יעשה)
    האם זה נדר או שבועה ?
    מה עליי לעשות?

  8. זה לא נקרא נדר אלא קללה… באופן כללי אין משמעות לקללות שכל אדם מחליט לומר, אולם כמובן זו הנהגה מאוד לא טובה. אינני מבין למה אנשים חושים שאנשים אחרים צריכים ללקות בגלל עוונותיהם…

  9. ברצוני לשאול נדרתי נדר שלא אסע לחברים בתל אביב יותר אם אקבל דוחקיבלתי דוח ועל כן נדר סה ברצוני להםרו כיוון שהיה מתוך כעס ופליטה בשגגה . מה ניתן לעשות תודה רבה ?

  10. שלום רב,
    אני לפני חתונה ורציתי למנות אתכם רבני בית ההוראה נתיבות חיים לעשות לי התרת נדרים כוללת על דברים שאמרתי או חשבתי בין אם אני זוכרת או לא וגם על נדר שאני לא בטוחה אם נדרתי לכן אפרט ( שלא לראות טלוויזיה כשאהיה נשואה עם ילדים ) אשמח לתשובה שעשיתם לי.
    תודה מראש.
    אני רוצה לציין שבראש השנה חשבתי ואמרתי שעל הכל בלי נדר גם אם לא אגיד בפה מלא.

  11. אין כל טעם כרגע לקבץ שלושה דיינים בשביל נדרים שאולי לא היו… לפני ראש השנה תעשי את בעלך שליח לערוך עבורך התרת נדרים בבית הכנסת יחד עם כל הציבור. מזל טוב ושתהיו תמיד מאושרים.

  12. אז בעיקרון מה שלא זוכרים בוודאות גם אם נדמה לא נחשב כנדר?
    האם שאני אומרת שאני לא יעשה משהו אבל אני לא אומרת אני נודרת או לוקחת על עצמי אלא רק אעשה כך וכך לא נחשב כנדר?
    תודה רבה על התשובה הראשונה

  13. חלילה, כל ספק הוא נדר, וגם סוג האמירה הנ"ל היא נדר, אבל אם את לא זוכרת שום דבר מוגדר, ניתן לסמוך על המודעא בראש השנה . הנדר לגבי הילדים פשוט עוד לא רלוונטי.

  14. שלום אני מבקשת את עזרתכם נדרתי נדרים בטיפשותי כשהייתי נערה ..מבקשת את עזרתכם ולבטלם ..הריני ממנה את רבני בית ההוראה נתיבי החייים להתיר את הנדרים שנדרתי בהיותי ילדה ..ביקשתי לי גבר ספציפי ובתמורה אתן את בני הראשון …( כיום אנחנו לא ביחד ..אני לא נשואה ואין לי ילדים )

  15. לא נראה שיש כאן נדר. א. אין לך אפשרות לחלק ילדים. ב. ודאי הכוונה היתה ילד שיוולד לך ממנו, ואני מבין שזה כבר לא יהיה. שנה טובה ומבורכת.

  16. שלום, נדרתי נדר שבכל פעם בה אני עושה חטא כלשהו אני תורמת מכספי לצדקה סכום מסוים. ובכן, זה קורה הרבה, לפי הסכום שהצטבר שם. זה כבר מתחיל להזיק לי… אני לא זוכרת אם "נדרתי", מה שכן אני זוכרת זה שהבטחתי/השבעתי ולבטח קיללתי שאם לא אתרום את הכסף יקרו לי כך וכך דברים, בנוסף ל"מזל רע" בכללי.. אני גם אמרתי "התרת נדרים" בראש השנה, ליד מקור מים, ביחד עם עוד נשים, אך לא חשבתי ספציפית על הנדר הזה (או על נדר אחר).. רק קראתי מהסידור. האם זה נחשב שביטלתי את הנדר? אגב, נדרתי אותו כדי שכמות החטאים האלו תרד/ תפסיק כי אחשוש שייגמר כספי אם אמשיך שוב ושוב.. עזרה? אני צריכה לעשות התרת נדרים בנפרד לזה?

  17. הנוסח בו את מקללת את עצמך[!] אם תעשי משהו אינו נדר, אבל בגלל שנהגת כך כמה פעמים ולא התנית שיהיה בלי נדר, יש לעשות התרת נדרים על הענין הזה. אגב, התרת נדרים לא עושים ליד המים אלא תשליך…

  18. שלום,
    אני מאורסת ובעוד כחצי שנה אנשא לבן זוגי. לפני מספר ימים רבנו, הריב היה ממש אגרסיבי וצעקני מצידי שבשעת הכעס שלי נדרתי נדר שלא אתחתן איתו. אני ממש מתחרטת על מילותיי ולא יודעת איך בכלל העזתי לומר דבר שכזה אני מצטערת על כך עד עמקי נשמתי. אנא עזרו לי להתיר את הנדר הנוראי הזה!

  19. אין לנו דרך לכתחילה להתיר זאת, את צריכה לבוא לפני שלושה אנשים בני תורה ולבקש מהם שיתירו. תפני לבית הכנסת באזור מגוריך. שתהיו תמיד שמחים ומאושרים יחד!

  20. שלום רב, בשעת כעס בדיבור ביני לבין בעלי היכן לעשות שבת אם אצל ההורים שלי או שלו כעסתי ואמרתי אנדור שלא אסע לשום מקום ולא סיימתי את המשפט וגם לא התכוונתי לכך.ומיד לאחר מכן אמרתי בלב בלי נדר. האם זה נחשב נדר ואצטרך לעשות התרת נדרים?

  21. שלום אני נשואה וברגע של עצבים אמרתי לבעלי שאני נודרת נדר באבא שלי שאני מתגרשת ממנו אני מצטערת על זה כל כך ורוצה לעשות התרת נדר איך עושים?

  22. לא. אבל חלילה להשתמש בנדרים וקללות ושאר הדברים הרעים האלו שאינם מתאימים לעם היהודי. בהצלחה ושתהיו תמיד מאושרים.

  23. שלום רב! היום בבוקר דיברתי עם אמי בטלפון על חמותי ( אחרי ריב קשה עם בעלי אתמול) ואמרתי מתוך כעס שאני נודרת שאם קורה לחמותי משהו אני עושה מסיבה. כמובן שלא התכוונתי לכך. הדברים נאמרו מתוך כעס ומצוקה. האם זה נקרא נדר? מה עליי לעשות?

  24. זה נקרא שבועה ואם חלילה יקרה לה משהו תצטרכי לעשות מסיבה…. לכן כדאי למהר ולעשות שוב התרת נדרים, להמנע לחלוטין בשימוש בסגנון הזה, ושיהיה לכם תמיד רק שלום ושמחה בבית.

  25. לפני שנה וחצי נדרתי נדר במהלך התקפי חרדה קשים שחוויתי ולא בשיקול דעת שלא אעשן בשבת. אני יודעת שנדר כזה אי אפשר להתיר אך מה אפשר לעשות בכל זאת כדי להתירו משום שזה מאד קשה לי ומשפיע עליי לרעה נפשית ברגע שאני לא מעשנת.
    אם אעשן פחות מיום רגיל תהיה סליחה לכך?
    אשמח לתשובה

  26. במצב שנוצר, אני לא רואה כל מוצא אחר. את חייבת ללכת לגמילה ומיד כדי שחס ושלום לא תכשלי באיסור חמור של עישון בשבת ועוד בתוך נדר!!!!

  27. שלום רב
    מתי שהייתי בכיתה ו הייתי נודרת די הרבה אני סוג של התרגלתי לזה ויש הרבה נדרים שנדרתי והם מציקים לי מאוד אפילו שקשה לי מאז להאמין היום אני גם מבינה שהייתי במצב קשה שנדרתי את הנדרים האלה כי המשפחה שלי עברה הרבה דירות ועברנו ממקום דתי לחילוני וגם עברתי אונס ו הייתי במצב שהייתי מוכנה לעשות הכל כדי שיהיה לי עם מי לדבר והיה מקרה שאני זוכרת שאמרתי לחברה שלי ואני לא זוכרת עם נשבעתי שאם אני יעשה משהו אז לא יהיה לי חלק בעולם הבא ( אז היינו חרדים) ו הייתי בת שתיים עשרה וחצי ועשיתי את מה שאמרתי לה שאני לא יעשה מה אני צריכה לעשות בקשר לזה וגם בקשר לכל שאר הדברים שחלק אני זוכרת וחלק לא היום אני בת 18

  28. התרת נדרים צריך לעשות בפני שלושה אנשים המבינים את ענין נדרים, אנחנו לא נוכל לעשות זאת. התרת קללות לא צריך. בהצלחה.

  29. יש לי 2 שאלות
    א. אם נדרתי נדר שאם אני לא יעשה משהו, יקרה משהו, בגיל 12, (אני בן) ועכשיו אני בר מצווה , ולא הייתי מודע להשלכות,הנדר קיים
    ב. אם כיוונתי על הנדר הזה בהתרת נדרים לפני יום כיפור, הנדר בוטל?

  30. נדרתי באלוהים שאני לא אאפר את אחותי יותר וזה היה מתוך כעס והיא מבקשת שאאפר אותה…,האם מותר לי להפר את הנדר?או שאני צריכה לעשות התרת נדרים?

  31. שלום רב,
    נדרתי נדר מתוך כעס שלא אדבר יותר בחיים עם אחותי בגלל שרבנו ריב קשה. הנדר לא היה בפניה ואני מתחרטת על כך ורוצה להתיר את הנדר.
    אני מבקשת למנות אותכם כי אין מה שיהיה בעזרת אינני דתייה ואין לי למי לפנות.
    אודה על התרת הנדר ועדכון בחוזר שהסדר הותר.
    שבוע טוב ובשורות טובות

  32. אנחנו לא מתירים נדרים באופן כזה, תפני לרב בית הכנסת באיזור מגוריך, הוא עוזר לכל היהודים לא רק לבני קהילתו. ואגב, האמירה אני לא דתיה לא צריכה להיות מוחלטת, אפשר לעשות שינוי… הקודש ברוך הוא מחכה לכל היהודים ואינו מוותר על אף אחד מהם.

  33. תפרטי כיצד בדיוק היתה הסיטואציה. אבל אם אני זוכר נכון יש לך קושי עם הנושא של נדרים וזה לא ממש בשליטה? אם זה לא בשליטה זה לא נדר.

  34. ששבוע טוב ומבורך
    אני מעוניינת להתיר נדר אך איני יודעת למי לפנות בעניין.
    לפני כשנתיים וחצי עברתי הריון חוץ רחמי שבעקבותיו עברתי ניתוח.
    נשבעתי שאשמור נידה אם אזכה להיות אמא.
    היום אני נשואה ושומרת נידה ושומרת 7 ימים נקיים וטובלת במקווה, מדליקה נרות שבת, פלטה בשבת.
    אנחנו לא מקיימים יחסי יישות במהלך הנידה, אך כן מספקת את צרכיו בלי לגעת בי (סליחה לא ידעתי איך לנסח את זה בצורה צנועה ).
    אני יכולה למנות אתכם כשליחים?
    תודה

  35. יש מחלוקת גדולה אם ניתן להתיר נדר על דבר מצוה או להמנע מעבירה, כיון שבעצם חובה לשמור את דיני הנדה לגמרי, לכן תפני לרב בית הכנסת באיזור מגוריכם שיעשה התרה [אנחנו לא עושים זאת], ותזכרי שלחלק מהפוסקים ההתרה אינה מועילה והנדר בתוקפו. לא התייחסתי כאן למה שאתם עושים בימי הנדה, זה כמובן גם אסור , ואם יש הוצאת זרע לבטלה זה חמור עוד יותר.

  36. תודה על התשובה. חשוב לי להדגיש כי גם בלי הנדר אני אמשיך לשמור נידה..אבל עצם היותו הנדר כבד עלי מאוד. נדרתי את הנדר בשעת מצוקה ונואשות ואני לא יודעת כיצד להתמודד עם זה.

  37. זה נדר. אבל חשוב לדעת כל יהודי חייב לשמור את כל השבתות, זה לא צ'ופר שבוחרים אם לעשות… יהודים בכל הדורות מסרו נפש על כך והיו מוכנים למות על קידוש ה' ובלבד שלא יחללו את השבת! עלי והצלחי עוד ועוד!

  38. שלום רב
    מאז נישואי לפני טבילה הקפדתי לגלח את שער בית הערווה. עם זאת ללא הקפדה שאין שערות כלל אלא רובן.
    עם הזמן הדבר נעשה קשה עבורי ולכן המשכתי בעניין אך עם פחות הקפדה באיזורים הקשים ויותר הקפדה בחלק העליון.
    לפי הלכות בספר תורת הטהרה של הרב דוד יוסף אני מבינה שיש בכך עניין של נדר.
    האם עליי להתיר את הנדר? או שעצם זה שכן יש גילוח למרות השוני בהקפדה עד כמה מגולח , נחשב לתקין?

  39. צהריים טובים,
    בשישי האחרון אני ובן זוגי התווכחנו מעט ויצאו מפינו נדרים.
    אני נדרתי שלא אביא ילד והוא שלא יהיו בנינו יחסים.
    היינו רוצים להתיר את הנדרים הללו שנאמרו מתוך כעס.
    ואין לנו את האפשרות להגיע ל3 חכמים. האם ניתן למנות אתם להתרת הנדרים?
    איך עושים זאת?

  40. אם אתם לא נשואים זו בעיה, שהרי אסור לקיים יחסים שלא במסגרת הנישואין, כך שזה נדר שבא למנוע אתכם מאיסור ולדעת הרבה פוסקים לא ניתן להתיר אותו. על כל פנים אנחנו לא עושים זאת דרך האינטרנט.

  41. שלום רב ,
    תמיד יש לי מחשבות על מוות. אני ממש מפחדת , אני מפחדת מאוד ממות של אנשים שקרובים אליי, שאני הכי אוהבת.
    אם עלה לי בראש שאני נשבעת שעם אני אעשה משהו.. יקרה משהו לאדם שאני אוהבת. אני ניסיתי להדחיק את המחשבה כי אני לא נשבעת בכללי ואני הכי נמנעת מזה ואני גם לא חשבתי להישבע , מרוב שאני פוחדת ממות אז המחשבה עולה לבד ואני מנסה להדחיק אותה וזה לא מצליח.
    האם זה נחשב שבועה ואני צריכה לעשות התרת נדרים? אחר כך סיפרתי לאמא שלי ואני חושבת שאז בטעות נשבעתי שסיפרתי. אני צריכה ללכת לעשות התרת נדרים?

  42. שלום לכם
    אני אישה חרדית כבר עשר שנים ברוך השם ולמרות שביקשתי מבעלי לעשות לי התרת נדרים הוא עדין לא עשה לי. ועכשיו אנחנו אחרי יום הכיפורים .היתי בתפילת כל נדרי נראה לי..בכל אופן מפאת צניעות לא נראה לי נכון לקבץ שלושה גברים שיתירו לי אשמח למנות אתכם. וגם רציתי לשאול בעלי לפני ראש השנה קילל אותי בלי סוף בקללות נמרצות "שאני אמות" מה ניתן לעשות ? המילים שלו נשארו באוויר …ואני כמובן לא רוצה שיקרה משהו לא לו ולא לי …האם ניתן לעשות משהו…

  43. אם ידוע לך נדר מסויים, לא מועילה אמירת כל נדרי, יש ללכת ולהתיר וזה בהחלט נחשב צנוע. אם לא ידוע לך נדר מסויים, אין צורך לעשות התרת נדרים. הקללות שבאות לחינ הם כלום, עצוב שזו השפה, יש לשנות את כל הסגנון בבית, אבל אין חשש מהקללות.

  44. שלום, אני נשואה והיה לי קשה להיכנס להריון מתוך צער נדרתי שאני לא אעבוד בשבת אם אכנס להריון ( אציין שאני עובדת שבתות וחגים) ב״ה נכנסתי להריון ועדכנתי את המנהלת שלי בכך וסיפרתי לה על הנדר
    היא אמרה שזה יהיה בלתי אפשרי לא לעבוד בשבת בגלל שאופי העבודה הוא לעבוד שבתות וחגים ( אציין בנוסף שזאת לא עבודה שמצילה חיים) אני מפחדת שבעקבות זה יפטרו אותי מהעבודה או שלא יתנו לי משמרות
    לכן הייתי רוצה להתיר את הנדר. האם הדבר אפשרי? תודה

  45. חלילה וחס! אלוקים הוא זה שדואג לפרנסה! וכי נראה שמחילול שבת תבוא לך הרווחה? יהודים בכל הדורות מסרו נפש על שמירת השבת!!!! עשי כך ותדעי רק טוב! אגב למיטב ידיעתי יש חוק שעות עבודה ומנוחה במדינת ישראל… אי אפשר להכריח אותך לעבוד בשבת.

  46. בהמשך לתגובה שהגבתם..
    אני לא אומרת שהיא תפטר אותי, אלא שהיא תוריד לי את המשמרות בצורה משמעותית
    לכן, מה אפשר לעשות לגבי הנדר שנדרתי?
    כי בנתיים היא ממשיכה לשים אותי משמרות דבת ואם אני לא מצליחה להחליף עם אף אחד את המשמרת אני באה לעבוד..
    תודה

  47. אסביר בצורה יותר ברורה: לעבוד בשבת מותר רק אם מדובר בסכת חיים כמו במחנה העבודה אושוויץ. אבל אם אין סכנת חיים מידית, גם אם אין פרנסה כלל וצריך לקבץ נדבות בתחנה מרכזית ולאכול לחם ומים – אסור. ברכות וישועות.

  48. שלום כבודו
    אבקש להתיר נדר מלפני 13 שנה. אז בעלי היה בנזוגי. בצעידה הבייתה נדרתי שאתן מאיבריי אף ידי רק שבעלי יהיה בסדר. היו לו קשיי נפש רבים. לפני עשור חליתי בטרשת נפוצה ואף יש החמרה והננו עדיין נשואים.
    אנא סיוע בשעת דחק
    תודה אמן
    אושרת

  49. זה לא נדר אלא קללה, וכדאי לעשות התרת קללות על ידי עשרה בבית הכנסת בו אתם מתפללים, אין לנו אפשרות לעשות זאת כאן. בשורות טובות.

  50. זה לא נדר אלא קללה וכדאי לעשות התרת קללות בפני עשרה בבית הכנסת בו אתם מתפללים, אין לנו אפשרות לעשות זאת כאן. בשורות טובות.

  51. נדר פירושו שאדם אוסר על עצמו דבר מה, אבל אם אדם רק נשבע לאמת דבר, כלומר הוא אומר "הריני נשבע לך שדבר פלוני אירע אתמול", לא שייך בזה דין התרת נדרים, אם זו אמת הרי שזו אמת, ואם זו אינה אמת הוא עובר באיסור של שבועת שקר. להבא אין לעשות זאת בשום אופן!!!!

  52. שלום רב.
    ב"ה יש לי 2 ילדים מתוקים. לפני שנתיים וחצי הייתי בתחילת הריון שלישי. ערב אחד היו לי הרבה מאוד מטלות בבית. ובעלי היה עייף. גם אני הייתי די עייפה אבל ציפיתי ממנו שיעזור לי.
    כשהוא לא נענה לבקשות שלי לבוא ולעזור לי. אמרתי לו "אתה רוצה שאני אהיה בהריון ? " בסוג של התרסה. כאילו אשתך בהריון ועובדת כ"כ קשה. ובראשי חשבתי על "מה אתה רוצה שאני אפיל?"
    לאחר כמה ימים התרחשה הפלה. ומאז אני לא מצליחה להכנס להריון.
    האם זה נחשב נדר או קללה?

  53. אין קשר בין הדברים, תרבו תפילות ובעזרת ה' תוושעו בקרוב! אגב לפי הסטטיסטיקה 25% מההריונות מסתיימים בהפלה מוקדמת, זה הריון שאינו תקין מתחילתו.

  54. לפניי שבועיים היה לי קוצר נשימה ונדרתי להפסיק לעשן אבל לא הצלחתי אחריי 3ימים הפכתי חולה מאד עדיין חולה וכועסת על עצמי מה עושים?

  55. לפני כ14 שנה , נכנסתי להריון ונדרתי נדר לעוברית שלי שלא להפיל, אחרי לחצים , נכנעתי ועברתי הפלה לא רגילה
    אמצע שלישי, מאותו יום החיים שלי השתנו, חוץ מהייסורים שעברתי בגלל החרטה, בהמשך גם חליתי במחלה קשה שעדיין ממשיכה להדרדר.
    פניתי לרבנית, אמרה לי שדחוףףף
    אני צריכה לעשות התרת נדרים ופידיון הנפש. האם יש זמן מסויים במהלך היום שמבצעים ? איך להתחיל ?

  56. הנושא אינו התרת נדרים שזה בלאו הכי לא מועיל למפרע, מה שצריך זה הרבה מאוד תשובה על האיסור החמור של הפלה. יש להתחזק במצוות ולהשתדל בזיכוי הרבים שזה הצלת נפשות, לכפר על מניעת זכותה של אותה ילדה לחיות ולקיים את מצוות ה' יתברך. בשורות טובות.

  57. שלום, נדרתי בצחוק לא ללכת למקום מסויים – כלומר אמרתי שאני נודרת מבלי שבאמת התכוונתי ומבלי לחשוב על כך . כשהבנתי מה משמעות הדבר שעשיתי הבנתי שאני רוצה להתיר את הנדר אך אין לי אפשרות לגשת לבית כנסת…הייתי רוצה למנות אתכם לשליחים תודה רבה !!

  58. חלמתי בלילה שאומרים לי שאני צריכה לעשות התרת נדרים מגלגולים קודמים. התעוררתי כשהמשפט הזה חוזר על עצמו שוב ושוב. איך אני עושה את זה? איני יודעת על מה הנדרים אך בטוחה שעלי לעשות זאת. תודה!

  59. אין צורך להתייחס לחלום הזה, ואינני חושב שנדר מגלגול קודם גם אם הוא קיים, מחייב אותך במשהו. אם תרצי לעשות, תוכלי לעשות התרה כללית בפני שלושה אנשים, כמו בערב ראש השנה.

  60. אין אפשרות, אנחנו לא עושים זאת. גשי לרב בית הכנסת והוא יסייע לך בזה. ולהבא זכרי שנדר אינו משחק, זה דבר חמור מאוד ולא משתמשים בו כלל לשום צורך.

  61. שלום רב. אני ובן זוגי במערכת יחסים רצינית שמובילה לחתונה בעזרת השם. כרגע אנחנו במשבר ונדרתי נדר שלא לקיים איתו יחסים עד החתונה אם נעבור את המשבר ונמשיך בזוגיות. למרות שזה דבר אסור מה ניתן לעשות כדי להתיר את הנדר? ומה כן אוכל לקחת על עצמי כדי שבעזרת השם נעבור את המשבר, נמשיך בזוגיות ונתחתן?

  62. להרבה פוסקים אין אפשרות להתיר כזה נדר, כיון שאסור לקיים יחסים מחוץ למסגרת הנישואין, כדאי לנסות ללכת לרב שיעשה התרת נדרים כדי להרויח לפחות את השיטות שזה מועיל, אבל לזכור שלמעשה תישארו עם הנדר, אין מה לעשות, לדעת הרבה פוסקים לא ניתן להתירו. תעשו כמו כל עם ישראל במשך הדורות, לא מקיימים יחסים מחוץ למסגרת נישואין וגם אז תוך שמירת דיני הטהרה.

  63. נדר שאדם נודר בעת צרה, לכתחילה לא מתירים אותו, כמבואר ברמ"א סי' רכח סעי' מה, אמנם אם יש חשש אמיתי שיעברו עליו חלילה יש להקל, כמבואר בשו"ת בנימין זאב סי' רסו. כמו כן לצורך מצוה או לעשיית שלום בין איש לרעהו יש להקל.

  64. האם אשה שנוהגת לשמור 6 שעות בין בשר לחלב יכול לעשות התרת נדרים ולשמור 3 שעות. מדובר באשה מבוגרת עם בעיות בריאותיות של סכרת וכד', ושמירת 6 שעות יכולה להביא אותה למכשול?

    תודה רבה

  65. לנדור שיקרה לך משהו זה לא נדר אלא קללה… אם בכל זאת היה נדר תפני לרב בית הכנסת, אנחנו לא עוסקים בהתרת נדרים. בהצלחה רבה.

  66. ברצוני למנות.אתכם להתרת נדריי
    בעת ילדותי נדרתי כי לא אתחתן עד גיל 27 שאיהיה רופאה מנתחת עיניים
    אוסנת בת מזל אודה לתשובה

  67. אנחנו לא עושים זאת, יש לפנות לרב בית הכנסת באיזור מגורייך שיעשה זאת עבורך. מינוי שליח אינו לכתחילה. בהצלחה.

  68. אין כזה דבר להתיר שבועת שקר, זה פשוט חטא שיש לחזור עליו בתשובה, להתחרט מאוד ולקבל בלי נדר לא לשוב ולחטוא בו עוד. אגב זה לא יזיק לחייו של אותו אדם, הוא לא אשם שאת לא שומרת על הפה…

  69. חזרה בתשובה זה לא משהו חברתי, להחליט שאני כבר לא חילוני אלא נעשה דתי… כל אדם צריך לחזור בתשובה על חטאיו. אם אדם דיבר לשון הרע על חברו, או חילל שבת בשוגג וכל דבר אחר, עליו לזחור בתשובה, להתחרט, להתוודות, ולקבל על עצמו שלא יחזור לחטא זה עוד.

  70. שלום
    התחתנתי לפני שנה וחצי והיה לי קשה להרות. באותה תקופה נרשמתי ללימודים אקדמאים ואמרתי לעצמי שגם אם אכנס להריון במשך התקופה הזו של הלימודים או לפניה, לא אהיה עצלנית ולא אוותר על הלימודים.
    כרגע אני בתחילת הריון עם תאומים והלימודים מתחילים עוד חודש. אני לא מרגישה טוב ולא יודעת איך אסתדר עם הלימודים ועם ההריון ובע"ה אחרי הלידה עם 2 תינוקות.
    אציין גם שבעלי נרשם יחד איתי ללימודים ולכן זה מצב ששנינו לא נהיה פנויים.
    האם זה נדר? האם אוכל להתיר אותו?

  71. אני מניח שזה לא נאמר כנדר מחייב אלא כהבעת תקווה ורצון. לא כל בחלטה שנאמרת הופכת לנדר, נדר זה קבלת דבר באופן מחייב. אבל אם את חושבת שזה היה ממש נדר "אני מקבלת על עצמי וכו'" תעשי התרה.

  72. תודה על התשובה
    לא אמרתי את זה כדבר מחייב כ״אני מקבלת על עצמי״ אלא יותר כמחשבה ביני לבין עצמי אבל איך בכל זאת אוכל לעשות התרה?

  73. שלום
    לפני כ 8 שנים נדרתי נדר לעצמי בלב שאם הבן שלי יעבור בהצלחה ניתוח קטן אז אני אפסיק לעשן. האם אני צריכה לבצע התרת נדר במידה ואני רוצה לעשן מידי פעם ולא באופן קבוע?

    אודה לתשובתכם.

  74. היי,
    לפני כמה זמן נדרתי נדר שאם אעשה משהו מסויים, אשים סכום מסויים הצדקה. הנדר ננדר כשהייתי בשעת לחץ וסערת רגשות..
    אני לא זוכר אם נדרתי בלב או בפה, ואמיתי לדעת אם יש צורך לעשות התרת נדרים בפני שלושה. מה עושים?

  75. שלום.בשעת ריב וכעס נשבעתי שאם אחזור להיות עם בעלי הילדים ימותו וזאת כדי זידע שזה רציני.איך אפשר להסיר את הנדר המזעזע הזה?אתם עושים את זה?אפשר בעזרת שליח?

  76. הילדים לא ימותו בגלל שיש להם אמא שמדברת בצורה נוראית ומשונה כזו, אבל אין ספק שאם ישמעו בבית דיבורים שכאלו חינוכם יפגע באופן חסר תקנה, ואנשים טובים לא יוכלו לצמוח עם כזה חינוך! לכן יש לקבל החלטה מאוד רצינית לגבי שינוי השיח בבית. לעצם הענין אנחנו לא עוסקים בהתרת נדרים, אבל מהניסוח שאמרת אני לא בטוח שיש כאן נדר, תכתבי את הניסוח המדוייק שאמרת.

  77. תודה על התשובה.זה נעשה ברגע כעס.אמרתי שאני נשבעת בילדים שלי שאם אני חוזרת אליו זה מה שיקרה להם.זה לא נחשב לנדר?ואם כן מה אפשר לעשות כדי לבטל?

  78. שלום רב , נדרתי נדר שלא אדליק אש בשבת במידה ואכנס להיריון הבעיה שאני חושבת שנדרתי מאותו הרגע לא אדליק אש, אני לא זוכרת. בינתיים איני מדליקה ואני רוצה להתיר את הנדר כי לא נכנסתי להריון. מה עליי לעשות ?

  79. שלום רב,
    נדרתי נדר לקרוא את התיקון הכללי בשבת כדי שאחי יתחתן. אני מאוד מתקשה לעמוד בזה ולקרוא כל שבת, הרבה פעמים אני שוכחת ומפספסת! אני חוששת שבזה אני פוגעת בגורלו של אחי, בבקשה תעזרו לי להתיר את הנדר.

  80. שלום לפני מספר חודשים ביקרתי בסניף של רמי לוי בשעת כעס בסניף אמרתי שלא אכנס יותר לקנות בו שאדם מסויים התערב ואמר לי תגידי בלי נדר ואז עניתי אם נדר בכעס. האם אני צריכה התרת נדרים?

  81. כל עוד חיים יחד חיי אישות חובה לשמור נידה זה חיוב כרת ומהאיסורים החמורים בתורה! כאשר את חיה לבד ואין חיי אישות אין צורך לטבול, וגם הנדר לא מחייב זאת.

  82. שלום רב
    נדרתי נדר מאוד קשה על ספר הזוהר שאני לא אצור קשר לעולם עם בנאדם מהעבר שלי
    לצערי לא עמדתי בנדר
    ועכשו אני עם תחושות פחד שאין לתאר שחלילה יקרה משהו כי לא עמדתי בנדר
    מה אוכל לעשות?

  83. לעבור על נדר זה אכן חמור מאוד, יש לחזור בתשובה שלמה, ובמקביל לנסות לראות אם ניתן למצוא פתח להתרת נדרים, תפני לרב בית הכנסת.

  84. שלום רב אני רוצה את עזרכתם בביטול הנדר/ שבועה שנשבעתי בשעת כעס ומריבה עם בן זוגי שטען שאני מבזבזת לו את כל הכסף בכך שאנחנו יוצאים למסעדות אמרתי לו "אני נשבעת שבחודש הקרוב לא נצא אפילו פעם אחת העיקר שתחסוך כסף" האם אפשר לבטל את השבועה/ נדר דרככם?

  85. אנחנו לא עוסקים בהתרת נדרים, ובכלל התרת נדר היא רק על ידי פתח – נימוק מתאים ומספק, וכאן אין שום סיבה לבטל את הנדר שכלל לא קשה לקיימו. שנית, הואיל ואצל בורא העולם כל גבר בין איש לאשה שלא במסגרת נישואין מתועב ביותר, ודאי רצון ה' שלא תקיימו כל קשר אלא בנישואין של ממש, כך שאין מה לדבר על ללכת יחד למסעדה. בשורות טובות.

  86. היי השאלה שלי הייתה שנדרתי נדר לחברה בגיל 12 וחצי לפני הרבה שנים שאני לא יעשה לה משהו מסוים ואם אני יעשה אותו לא יהיה לי עולם הבא ( זה היה מקובל להגיד את זה באזור שהייתי בו) ובסוף עשיתי את מה שאמרתי שאני לא יעשה
    מה אני יכולה לעשות עם זה?

  87. בלי טבילה זה לא מועיל! האשה נחשבת נדה לכל דבר עד שהיא טובלת. יש להסיר את הטומאה על ידי טבילה במקוה. ואגב, המקוואות היום נקיים ומסודרים ואין כל קושי לעשות זאת. חבל להחמיץ.

  88. שלום אני מרגישה מועקה אינני דתיה אך יש לי זיקה גדולה לדת
    בשעת כעס ומריבה עם בעלי נשבעתי בבני הקטן שלא אדבר איתו לעולם הייתי חולה והוא לא עמד לצידי וגם התנהג אליי כל כך רע עברו כמה ימים ואני כואבת מתחרטת מעצם שבועתי בבני הקטן אני מדברת עם בעלי ורוצה להתיר את השבועה מבקשת סליחה מבורא עולם יתברך איך אוכל להתיר את השבועה? אני לא מכירה אנשי דת

  89. שלום רב.
    עשיתי התרת נדרים בנוגע למשהו שאתן. ואני לא רגועה מהעניין, יצא שאמרתי לעצמי; אני זוכרת שאמרתי שאני נותנת משהו…בכדי לשחזר לעצמי איך אמרתי ומה בדיוק ואם זה בסדר.. מכיוון שזה מאוד מטריד אותי..
    האם זה נחשב לנדר נוסף? יש צורך להתיר?

  90. שלום, אתמול בערב נדרתי בשני ילדי שאני לא אוכלת יותר עד ליום למחרת ובערב הרגשתי לא טוב חולשה והלכתי למטבח לאכול מתוך הרגשה לא טובה, אני מצטערת על כך מאוד שנדרתי בילדי דבר שכזה ולא עמדתי בו. מה לעשות?

  91. צריך לחזור בתשובה מאוד מאוד, מדובר באיסור חמור מאוד שעברת, ויש להתחרט עליו מאוד ולקבל בלי נדר ללמוד כל יום שתי הלכות בספר שמירת הלשון של החפץ חיים, כך לומדים מה הכח של הדיבור, וזה יהיה בעזרת ה' כפרה. ולהבא לא לחזור לאיוולת הזו. בהצלחה.

  92. אם אמרתי תוך כדי שיחה שאם אני יחליט שאני יקים בית דתי בעתיד אנחנו נשמור שבת כהלכתה אבל זה היה תוך כדי שיחה ולא ממש התכוונתי לחייב והבנתי כמה שניות אחרי שאמרתי את זה שזה יכול להתפרש כנדר ואמרתי בלי נדר זה נחשב לנדר? חשוב לי להגיד שזה משהו שאני לא יכולה לקיים

  93. זה משהו שאת לא יכולה לקיים?? אין יהודי שלא יכול לקיים זאת! כל יהודי חייב בשמירת השבת וזה העונג הגדול ביותר, בורא העולם אינו מוותר על שום יהודי וגם את אני סמוך ובטוח שתקימי בית יהודי כשר ואמיתי ותשמרי את השבת ושאר מצוות התורה ותעשי הרבה נחת רוח לה' יתברך. בהצלחה רבה.

  94. אבל אם לא התכוונתי להתחייב ובטעות אמרתי את זה בתוך כדי שיחה ואמרתי בתוך כמה שניות בלי נדר אז זה עדיין נחשב נדר?

  95. הנושא של הנדר תלוי בסיטואציה קשה לי לענת, אבל יותר מטריד אותי עצם הענין, שמירת השבת חשובה לאין ערוך מנדרים! זה מרכז החיים של היהודי ויהודים בכל הדורות מסרו נפש על ענין זה! היי יהודיה גאה עם עמוד שדרה איתן!

  96. זאת הייתה שיחה ארוכה שדיברנו על איזה בית אני רוצה להקים ואמרתי שאני לא רוצה בית מבולבל ואם כבר נקים בית דתי אז נקיים שבת כהלכתה ואמרתי בלי נדר אחרי כמה שניות

  97. אין כאן נדר, כי אם וכאשר תקימי בית דתי בהכרח תשמרי שבת שזה יסוד חשוב ביהדות, אחרת זה לא בית דתי, ואני משוכנע בלי ספק שכך אכן תעשי.

  98. בוקר טוב.
    לפני מספר שבועות נדרתי נדר שלא אקיים יחסי מין עם גברים שאינם רציניים בכוונות שלהם כלפי כלומר לא אקיים יחסי מין מזדמנים אלא רק בתוך קשר רציני.
    האם נדר זה תקף בכלל? כי הרי אסור בכלל לקיים יחסי מין שלא בנישיאים.
    ואם כן תקף ניתן להתירו?
    אשמח לקבלת תשובה

  99. ערב טוב,
    במשך שנים סבלתי מהפרעות אכילה במהלכם נדרתי נדרים רבים ומפורטים חלקם אפילו בכתב אשר בהם הגבלתי את האכילה באופן קיצוני שאף הזיקו לבריאותי, אני אישה מאוד מאמינה ולכן השתמשתי בנדרים ובשבועות ככלי בכדי להבטיח שאני אעמוד בהגבלות האכילה שהצבתי לעצמי, בחלק מהנדרים הצלחתי לעמוד ובחלקם נכשלתי, אני ידעתי היטב מה המשמעות של לנדור נדר והתכוונתי לקיים כל אחת מהן.
    כיום קיבלתי טיפול והצלחתי להתגבר על הפרעות האכילה ואני מאוד מתחרטת על הנדרים, כמו כן אני מאוד מתביישת בהפרעת האכילה ולא רוצה שאיש בקהילה שלי ידע עליה, האם ניתן להתיר אותם ? ואם כן כיצד אני יכולה להתיר את הנדרים מבלי שסביבתי הקרובה תדע?

  100. ניתן וחובה להתיר, את יכולה לגשת לרב כלשהוא בעיר שלך בלי שהוא מכיר אותך ולבקש שיסדר לך את זה, זה לא חייב להיות מישהו בסביבה הקרובה.
    רפואה שלמה.

  101. שלום רב,
    אבקש למנות אתכם רבני בית ההוראה של נתיבות חיים להתיר לי נדר שנדרתי בשעת כעס.
    חברה שלי אמרה לי מילים שפגעו בי והכעיסו אותי אז נדרתי שאני לא אדבר איתה אף פעם.
    אני רוצה להתיר את הנדר הזה ולדבר איתה מפני שביקשה מימני סליחה הרבה פעמיים ואני מסננת אותה.
    תודה רבה

  102. שלום רב
    בתי חייה בחו״ל ומעוניינת לעשות התרת נדרים .היא לא ממש מכירה את הרב בבית חב״ד . וגם לא יודעת איך עושים את ההתרה ,זה מאוד חשוב לה ומרחוק קשה לי לעזור לה.
    אם תוכלו לעסור לי בנושא אודה לכם מאוד מאוד.

  103. גם אנחנו לא עוסקים בכך ובודאי לא מרחוק, זו ההזדמנות שלה לערוך היכרות עם הרב של בית חב"ד אני בטוח שהיא תפיק הרבה תועלת!

  104. שלום,
    כאשר אחותי הייתה בהריון העובר היה במצוקה גדולה וכמעט ואיבדנו אותו. בגלל סערת הרגשות שהיה לי נדרתי נדר שאם העובר ישרוד, והלידה תעבור בשלום אני אתרום אלף שקלים לצדקה ואפריש מעשר מהמשכורת שלי לתרומה כל חודש. התינוק נולד בריא והלידה עברה בשלום, ובאותו היום תרמתי אלף שקלים. אני לא בחורה דתייה ובאותו הרגע לא ידעתי מהי משעות של נדר ואחרי שהבנתי את המשמעות אני מאוד מפחדת מהנדר שנדרתי. יש בכוונתי לקיים את מצוות המעשר אבל רציתי לדעת אם יש אפשרות לבטל את הנדר ובכל זאת לקיים את המצווה רק בלי הנדר שמאוד מפחיד אותי?
    תודה רבה.

  105. תפני לרב השכונה שיעשה לך התרת נדרים בפני שלושה. אגב, ההגדרה "אני לא בחורה דתיה" תמוהה בעיני… את הרי מודעת מה זה נדר ומאמינה בבורא העולם, אז מה הכוונה אני לא דתיה כביכול יש לגיטימיות להיות לא דתי… התורה בה כתוב ענין הנדרים כתובים בה גם שאר הדינים, וכל אדם שמאמין בה' ובתורה חייב לקיים הכל, וזכות עצומה היא לנו שנבחרנו להיות חייבים בשמירת התורה והמצוות, אבל את כותבת כמו שאדם אומר אני אוהב גלידה ורודה ואתה לבנה… הדת אינה גלידה, אין כזה דבר אתה אמנם דתי אבל אני חילוני… כל היהודים קיבלו את התורה ומחוייבים בה…
    בהצלחה רבה.

  106. שלום רב,
    אני נשואה כמעט 4 שנים ברוך ה'. לפני שהכרתי את בעלי נדרתי שלא אקיים יחסים עד החתונה. לצערי מעדתי בכך פעם אחת לפני החתונה יחד עם בעלי. לאחר מכן הייתי מאוד נסערת וניגשתי לרב שהסביר לי שלא ניתן להתיר את הנדר ושעליי לתרום סכום כלשהו ולא לחזור על כך.
    אנחנו מנסים להביא ילדים ללא הצלחה, עברתי הפלה והיריון חוץ רחמי וכל הזמן אני חוששת שאולי זה עונש על אותו הנדר. מה ניתן לעשות?

  107. אין דבר העומד בפני התשובה, אם חזרת בתשובה והתחרטת וכעת אתם מקיימים חיים בטהרה עם שמירת דיני נידה וכו', בעז"ה תראו ישועות בקרוב.

  108. אני רוצה להתיר נדר
    נדרתי שאם אזכה בבית שבעלי ואני רצינו לקנות אשמור שבת שנה שלמה
    אני מנסה ואנסה לשמור שבת כל עוד אני יכולה אבל לא תמיד אני מצליחה
    אני קוצה להתיר את הנדר וגם אחר כך אמשיך לנסות לשמור שבת ולהתקרב לה׳

  109. לדעת הרבה פוסקים לא ניתן להתיר נדר כזה, כיון שזה איסור גמור לחלל שבת ממילא אין כל נימוק להתרה… אני בטוח שתצליחי לעמוד בכך, כפי שעם ישראל כבר 3500 שנה עומד בכך ואף נהנה! תפני לרב בית הכנסת לבצע התרה לאותם שיטות שיש בזה תועחת אף שכאמור לדעת רבים לא ניתן להתיר כמבואר בשו"ע סי' רכח סעי' טז.

  110. שלום רב,
    ברצוני להתיר נדר שנדרתי בפני אימי. אני מתגוררת בחול ובביקורה היחידי אצלי אימי טענה שסבלה קשות ושבכל פעם שאני מזמינה אותה היא נזכרת בסבל והייתה מעדיפה שלא אזכיר זאת כלל. אז נדרתי בפניה שלעולם לא אזמין אותה מפורשות ושהיא ממילא תמיד מוזמנת לביתי.
    תודה

  111. שלום
    אני ואישתי רבנו ריב גדול וממש כעסתי עליה . אז נדרתי נדר בבריאות שלי שהיא תדרדר אם אקיים איתה יחסים והיא לא הסכימה עם זה והתעצבנה שנדרתי כזה דבר ואני כמובן מתחרט על כך.
    וגם אמרתי שלא אתן לה כסף ללכת יותר לקוסמטיקאית . בזמן ששנינו מביאים פרנסה הביתה .
    האם הנדר תקף ? שנאמר בשעת כעס?
    או שמא צריך להתירו ?
    ואיך ?

  112. לכאורה הנדר הראשון אינו תקף כי אתה מחויב לקיים איתה יחסים אבל זה מאוד תלוי בניסוח ולכן מומלץ כן להתירו. הנדר השני ודאי חל כיון שאין חיוב לבעל לתת לאשתו מימון לקוסמטיקאית, די בקניית איפור לבד, ויש לעשות התרה. להבא, מי מדבר בצורה כזו?!?!

  113. רוצה להתיר נדר שחשבתי בליבי
    שאם לביתי יהיה שלום בית ולא תתגרש
    טרח על עצמי את שממרת השבת.
    אך לצערי ביתי התגרשה. ולכן רוצה לבטל את זה

  114. חלילה וחס! יהודים מסרו נפש על שמירת השבת, בזמנים הכי קשים, זה לא משהו שתלוי בהחלטה או איזו קבלה טובה, כל יהודי חייב לשמור שבת ואין כל מקום לבטל זאת, התחזקי בהחלטה הטובה והנכונה ובעזרת ה' תראו ישועת בכל התחומים ובתך תמצא זיווג נכון וטוב והכל יהיה בסדר בעז"ה. אבל אל תוותרי על עקרונות היהדות בשום אופן, היי יהודיה גאה ואמיצה!

  115. הריני ממנה את רבני בית ההוראה של נתיבות חיים להתיר לי מה שנדרתי, שאני בחיים יותר לא מוכנה לשמוע את חברה שלי רבה איתי וצועקת עליי, נדרתי בחיי בנותיי, תכננתי לא לראות את החברה יותר אבל היא כל כך התנצלה, עכשיו אני חוששת שהיא תריב איתי שוב, כי אין לי שליטה על מה שתגיד, הנדר היה מתוך כעס. לעולם לא אנדור נדר כזה או אחר, בעזרת ה'!

  116. אשמח לשאול, הנני אישה חילונית אך שומרת מסורת. נדרתי נדר בתחום של בינו לבינה, משהו מאוד אישי שקשור בחדר המיטות. לא עמדתי בנדר שלי מספר פעמים ואני מרגישה שזה רובץ עליי. אשמח לדעת כיצד להתיר את הנדר? האם 3 אנשים שומרי דת מספיקים? והאם אני חייבת לפרט על הנדר עצמו או מספיק שאחשוב עליו? עקב רגישותו וכבוד לשומעים. תודה

  117. את אשה מאמינה לגמרי! שהרי את יודעת להמנע מנדרים, אז מה הכוונה חילונית שומרת מסורת? הרי התורה כולנו קיבלנו אותה בהר סיני… יש מי שמחלק פטורים מקיום המצוות?… תתחילי להתחזק ולשמור ובורא עולם ישמח בך מאוד, הוא לא מוותר על אף אחד/ת מאיתנו… צריך שלושה בני תורה תלמידי חכמים המבינים ענין נדרים, ושאחד מהם ידע את הנדר, לא צריך כולם. ניתן לעשות זאת בשכונה אחרת אצל רב שלא מכיר אותך. בהצלחה

  118. שבוע טוב,
    נדרתי נדר לפני כשלוש שנים שלא אעבוד עם בעלי וציינתי שאני נודרת נדר. רציתי לעבוד איתו אבל הגישה שלו לא טובה והוא תמיד עצבני וצעקן ולכן אני לא מעוניינת לעבוד איתו, אבל בגלל זה יש לנו מריבות מאוד קשות ועושים דווקא אחד לשני בכל דבר. בכל מקרה, אני רוצה לעשות התרת נדרים ולנסות שוב. תודה

  119. אין להתיר נדר כזה, האיסור לעשן בשבת הוא חמור עד מאוד, מהאיסורים החמורים בתורה, ויהודים בכך הדורות מסרו נפש על שמירת השבת! תהיי יהודיה גאה ותתגברי על הדחף הזה, דחף כזה הוא יצר הרע! עמדי על עקרונותיך ותדעי רק טוב!

  120. כשהייתי בזוגיות
    אני והבן זוג לשעבר
    נדרנו נדר אחד לשני
    שנאהב כל החיים ולא נעזוב אחד את השני אף פעם,
    נפרדנו..
    מה עושים אם הנדר??
    איך אפשר להתיר אותו?

  121. בתחילת השבוע מישהו ממשפחתי הלך לבדיקה ואמרתי באותו יום אם הבדיקה תיצא שלילית אז אני יקרא תהילים כל יום עכשיו( נראלי שאמרתי בלב וגם אם לא הייתי לבד בבית) . באותו יום שנתנו את בתשובות לפני שהוא פתח אז אמרתי שוב אם זה יצא שלילי אז אני ינסה או מקווה משהו בסגנון אני לא זוכרת וששוב אני יקרא תהילים . הבדיקה יצאה שלילית ואני לא יודעת האם זה נחשב כנדר או לא מה לעשות?, אני בת 13 וכשאני חושבת על זה קצת קשה לי להתחיל לקרוא תהילים כל יום( אני קוראת מידי פעם תהילים) מה לעשות ?

  122. לגבי הפעם הראשונה, כיון שזה היה בלב זה לא נדר.
    לגבי הפעם השניה, הלשון מקווה אנסה זה לא החלטי ולכן זה לא נדר.
    להבא להזהר בנדרים.

  123. בפעם הראשונה שאמרתי אמרתי סוג של בקול אבל היה רק 2 אנשים במרפסת ואני הייתי בבית ולא שומעים מהבית למרפסת האם זה נחשב?.,
    איזה מילים נחשבים כמילה נדר כיאלו במקום להגיד נודר האם יש למילה עוד אופציות שנחשבות כמו נודר. האם גם המילה מבטיח נחשב נדר?

  124. היי אני לא זוכרת מה אמרתי אז אני לא יודעת מה לעשות האם יש אופציה לדעת אם זה נדר?, אני לא קראתי בסוף את התהילים כל יום אז אני לא יודעת מה לעשות עם זה. האם אני יכולה פשוט לעזוב את זה ולמשיך בלי לדאוג בקשר לאם זה נדר או לא?

  125. אני עובר לדירה חדשה שמגיעה עם מרוהטת מהדייר הקודם ואינני מעוניין להחליף כלום בדירה, אך בת זוגתי נשבעה בחיים שלי שהיא לא תישן על המזרן שמגיע עם הדירה, היום היא התחרטה כי הבינה שאני מתכוון לנקות הכל בצורה יסודית, אבל בכל זאת חשוב לי לדעת האם יש צורך בהתרת נדרים במקרה שכזה?

  126. אני חוזרת בתשובה זה שנתיים. ככל שהתקדמתי בתשובה הוספתי עוד ועוד קטעים בשחרית. ראיתי שאני מתמוטטת מזה. אני מגיעה לשעהורבע כל יום. והבנתי שזה לא טוב לי. יש לי ילד נכה בבית, ויש לי אבא בן 80 חולה בבית. ואני חייבת לקצר את התפילה. אני מבקשת לעשות התרת נדרים כדי שאוכל לקצר את התפילה רק לקטעים הנדרשים לאישה.

  127. לא צריך התרת נדרים, אני בטוח שלא היתה לך כוונה לקבל זאת כנדר, אלא ניסית להתחזק. תאמרי ברכות השחר, אחר כך ברוך שאמר אשרי ישתבח, קריאת שמע ושמונה עשרה. לא יותר. וגם זה יש לומר בקצב סביר, תפילת יחיד גם אם אומרים הכל ולא רק מה שציינתי, לא אמורה לקחת יותר מ40 דקות… מה שציינתי ניתן לומר ב20 דקות.
    בהצלחה ושיתקבלו התפילות.

  128. היי
    נדרתי נדר שלא אהיה עם מישהו (מתוך מחשבה מהירה , כעס, לחץ ועצבים) (נדרתי נדר שאם הוא מחליט להתנתק ולהפסיק לדבר איתי באותו הרגע שהייתי עצבנית נדרתי שלא נחזור להיות יחד) זה היה ממש מלחץ ועכשיו אני גם רוצה לחזור אליו וגם אני מפחדת שיקרה לי משהו רע.
    האם צריך כאן התרת נדר?
    ואם כן אני יכולה למנות אותכם ?

  129. אי שחייבים התרת נדרים, הבעיה היא שלדעת הרבה פוסקים נדר שענינו להמנע מאיסור, ואסור להיות עם מישהו ללא נישואין חד וחלק, אין לו התרה. אנחנו בכל מקרה לא עסוקים בהתרת נדרים, מדובר במשהו מאוד רציני שצריך לו נימוק מפורט בכל התרה, זה לא הוקוס פוקוס.

  130. אנחנו לא עוסקים בהתרת נדרים, בכל מקרה יש לצדד שאין תוקף לנדר זה כיון שאת משועבדת לבעלך לקיום יחסים ואין לך שום רשות הלכתית למונעו מכך.

  131. שלום ,
    בשעת כעס נדרתי נדר לאימי שהיא לא תראה אותי ואת ילדי יותר. כמובן שאני מצטערת על כך, ואני מפחדת ללכת או לדבר איתה עד שלא התיר את הנדר
    מה עלי לעשות?

  132. אינני בטוח שהנדר חל, שהרי הוא סותר את מצות כיבוד הורים, אבל היום על הבוקר תפני לרב בית הכנסת המקומי שיתיר את הנדר, מדובר בעוון חמור מאוד של כיבוד הורים ברמה שאינני מכיר… כך לדבר לאמא?!

  133. שלום רב,
    אבקש למנות אתכם רבני להתיר לי את מה שנדרתי בשעת כעס למול חברותיי. לאחר שהם עשו לי משהו בכוונה תחילה ונדרתי שלא אדבר איתן יותר. אני רוצה להתיר את הנדר הזה.
    תודה רבה

  134. בתור בחורה, האם אבא יכול להוציא אותי ידי חובה בהתרת נדרים? ואם לא, הבנתי מכאן שאני יכולה להסתמך על תפילת כל נדרי בערב יוהכ"פ. אשמח לתשובה, תודה רבה (:

  135. שלום,
    אבקש לדעת לגבי שני מקרים האם מדובר בנדר שצריך להתירו.
    האחד בחור שיצאתי איתו ופגע בי מאוד, נדרתי נדר שהוא לא יראה אותי לעולם. עשיתי טעות ואני רוצה להתיר את הנדר בכדי להפגש איתו שוב.
    השני, לפני עשר שנים הייתי מאורסת לבחור ונדרתי נדר לידו וליד שני חברים שלו שאני בחיים לא אעזוב אותו, ונפרדנו כעבור זמן מה.
    מציינת שאני לא אישה דתייה, אבל אני מתחרטת מאוד על שני המצבים האלה ורוצה לתקנם. אודה לתשובתכם בהאם מדובר בנדרים שעליי לבטלם או שמא רק בהבטחות.
    תודה ושבוע טוב.

  136. אם זה היה באופן של נדר יש להתירו. מה הכוונה את לא אשה דתייה? אני רואה הרי שאת מאמינה באלוקים וגם בתורה, שאם לא כן מה אכפת לך נדרים, ואם אתה מאמינה בעקרונות אלו, אז בודאי את גםפ שומרת שאר מצוות, אינני מאמין שאדם יכול להאמין שהתורה אמת ולא לקיים את מצוותיה. האמיני בעצמך דבר ראשון שאכן את דתייה כמו כן היהודים הטובים בכל הדורות, אלא שאת מתמודדת עם קושי והרגלים ישנים ולאט לאט תתחילי להתגבר ולקיים עוד ועוד, ובעזרת ה' תראי ישועות. בשורות טובות.

  137. היה לי חשש בריאותי ונדרתי נדר לעלות לקברי צדיקים ולקרוא תהילים כל יום, עכשיו אני קוראת תהילים מדי פעם אבל לא מצליחה לקרוא בכל יום, העליה לקברי הצדיקים נדחית מכיוון שאני לא מצליחה לארגן חופשה ולנסוע ( אני גרה בחול) האם תוכלו לעזור לי בהתרת הנדר

  138. אנחנו לא עוסקים בהתרת נדרים, ואנחנו ממליצים שוב ושוב לעולם לא לנדור, אין בכך שום צורך, ועוון נדרים חמור! כל יום שאת לא אומרת תהילים זה ביטול נדר שזה חמור מאוד. בריאות איתנה.
    להתרת נדרים תפנה לרב מקומי שיארגן איתו עוד שנים.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל