לתרומות לחץ כאן

תביעת שלום בית כשהאשה תובעת גירושין

שלום כבוד הרב,
אני בן 30 יש לי ב' ילדים ואשתי ברחה מן הבית עם הילדים כי אינה רוצה לחיות עימי
ופתחה תיק נגדי לתביעה לגט ומזונות. ואני לא רוצה להתגרש אני אוהב אותה ומוכן לשלום בית. רצוני לדעת מה הדין של התורה ? ומה עלי לעשות? האם אני יכול לסרב לדון במשפט הישראלי כדי לדון ב"חרדי"?

תשובה:

שלום רב.

ראשית יוער, שלא ניתן לענות על שאלה כזו בלי להכיר את התיק על בוריו, יתכן מאד שאתה יכול להגיש כתגובה לתביעת הגירושין "תביעה לשלום בית". בכל מקרה, אתה חייב להתייעץ עם טוען רבני או עם עורך דין שבקי בשולחן ערוך אבן העזר. מכל מקום כדי לנסות לעזור לך אכתוב בתמצות כמה נקודות בנושא של "תביעה לשלום בית". תוכל ליצור עימי קשר טלפוני בטלפון רבני האתר ואשתדל לעזור בעזרת השם.

יצויין, שלבית הדין הרבני סמכות יחודית לדון בכל מה שקשור לעילות גירושין ותביעת שלום בית, לעומת זאת בנושאי הרכוש והמזונות יש סמכות מקבילה לבית המשפט, ולכן באופן שהאשה כבר פתחה תיק למזונות בבית משפט, לא ניתן טכנית להעביר את הדיון לבית הדין הרבני.

בעיקרון, זכותו של כל צד, הן הבעל והן האשה להגיש תביעה לשלום בית. אולם חשוב לציין שלרוב כאשר הצדדים התחילו כבר הליך גירושין עצם הגשת התביעה לשלום בית איננה אפקטיבית לצורך הבאת שלום אמיתי בין הצדדים. יחד עם זאת, במישור הדיוני יש לכך השפעה באופן עקיף. כך למשל, כאשר אחד מהצדדים מקבל פס"ד המזכה אותו בשלום בית, יש על זה השלכה בהיבט של חיוב המזונות. דהיינו, שבאופן כזה האשה מוכרזת כ"מורדת" – באישות או במלאכות הבית, ואז ממילא אינה זכאית למזונות.

בית הדין הרבני אם יתרשם שאכן כוונתו של הבעל כנה ואמיתית בשלום בית ולא רק נסיון להרויח רווחים ממוניים, יעשה ככל שביכולתו כדי שלא לפרק את הבית ואף יפנה ליחידת הסיוע שע"י בתי הדין.

בכל אופן אתה חייב ליויי ויעוץ מאיש מקצוע שילווה אותך בהליך.

בהצלחה רבה

טוען רבני

רבני האתר

רבני האתר

הצטרף לדיון

3 תגובות

  1. למגיב הקודם:

    אין לי מושג מה קרה שם אך אני חי חודש שלם מצב עגום ביותר בו אשתי הואלצה לעזוב את הבית עם הילדים בעקבות הלשנה ואנחנו שנינו ממתינים ומצפים לישועה שיאפשרו לנו לשוב לחיות יחדיו כך שאני אישית לא הייתי ממהר לחרוץ דין.

    אמנם אצלינו היא בכלל לא חושבת על גט ואדרבה היא טובלת ואילו בשאלה היא כן בכיוון של גירושין אך א״א לדעת מה היה ביניהם ולא תמיד שייך להאשים את האשה. מנסיון אישי וכפי שגם ניתן לראות משאלות נוספות שנשאלו כאן.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל