לתרומות לחץ כאן

נתינת טבעת בלי לומר הרי את מקודשת לי

שלום כיום אני בן 27 קרוב בשנה בתשובה , מקרה שקרה לי מהעבר הרחוק, הייתי נער בלי דעת והיה מצב שהייתי עם מספר חברים וידידה במקום
אחד והיה טבעת שמפלסטיק שמוציאים מהמכונות בשקל , אני לא זוכר מי רכש את זה ואיך זה הגיע בדיוק, אבל אני זוכר ששמתי לה את הטבעת על אחת האצבעות בצחוק , כמובן שזה היה סתם מעשה התלוצצות ולא באמת התכונתי להתחתן איתה , לעולם לא היה בינינו קשר מלבד ידידות , ולפי מה שאני זוכר מי שהיה לידנו באותו רגע זה בן דודי ועוד 2 קרובי משפחה שלי שהם תאומים .
אני כבר כמובן לא בקשר עם אותה בחורה אבל אני יודע שהיא כבר נשואה עם ילד, האם יש לי לחשוש מזה? ואם כן מה ניתן לעשות?

תשובה:

שלום רב,

חסרים פרטים בשאלה, לא ציינת האם אמרת לה תוך כדי נתינת הטבעת "הרי את מקודשת לי". שהרי אם לא אמרת כלום, וגם כמובן שלא דיברתם תוך כדי המעשה על הנושא. אין לך מה לחשוש.

מקורות:

ראה ברמ"א סי' כז סעי' ד' שהביא את תשובת מהר"ם שנתינת הטבעת אפילו בלא אמירה כלל אם שניהם מודים שהיא ניתנה לשם קידושין חוששים לקידושין. וראה שם בנושאי כלים שכולם תמהו על דין זה. אבל עכ"פ זה רק כששניהם מודים שהיתה להם כוונה רצינית, בשונה מהמקרה האמור.

בנוסף, לפי מה שציינת בשאלה, אין כאן שני עדים כשרים. שכן אותו בן דוד הוא פסול לעדות מדין שני בשני (ראה חו"מ סי' לג סעי' א') ושני האחרים למרות שאולי הם קרובים רחוקים. אבל הם אחים ואינם יכולים להעיד ביחד.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל