לתרומות לחץ כאן

כשרות מטבח בבית חילוני

שלום
אני גר כרגע עם בני משפחתי שאינם שומרים תורה ומצוות באופן מלא לצערי . המטבח בבית אינו כשר והכלים לא הוטבלו . האם מותר להכשיר את כל המטבח חוץ מהצלחות והכוסות חרסינה מכיוון שהם עשויים חרסינה ולקנות הכל חדש לא יסכימו . והאם מותר להשתמש בכיור לכלים חלביים ובשריים יחד . מה לעשות על מנת שהמטבח יהיה כשר בישול בשבת לא פוסל את הכלים נכון? אשמח לקבל הדרכה וייעוץ בהכשרת המטבח במינימום מאמץ מצד המשפחה כי אני בספק אם הם יסכימו להתאמץ בשביל זה .
אני מקבל עלי ונוהג הלכה למעשה על פי פסיקות מרן עובדיה יוסף זצקל .
תודה רבה על זיכוי הרבים

תשובה:

שלום רב

באופן עקרוני ניתן להכשיר את רוב הכלים שבבית, אולם כל סוג כלי יש לו הכשרה מסוג אחר, הייתי מציע לך פרויקט כזה לא לעשות לבד, אלא לפנות לאירגון ערכים או לאירגון לב לאחים, הם מתמחים בענינים אלו ושולחים אברכים להכשיר מטבחים בבתים ויעשו לך הכל כדת וכדין. לחילופין תוכל למצוא הדרכה רבה בענינים אלו באתר שלנו במאגר השו"ת יורה דעה ערך הגעלת כלים.

השימוש בכיור אחד לכלים חלביים ובשריים יכול להתאפשר רק אם מקפידים לרחוץ את הכלים במים קרים. ברגע שמשתמשים במים חמים, עלולים לבשל בשר וחלב יחד ולהטריף את כל הכלים שבכיור.

בנוגע לסיר שבישלו בו בשבת יש בעיה לכתחילה, שכן המגן אברהם בתחילת סי' שיח הביא בשם הרשב"א שהסיר נאסר באופן זה לשימוש כיון שהוא בלוע באיסור, וכן פסק המשנה ברורה שם בס"ק ד. אלא שבכף החיים שם ס"ק ט הביא שיש שחלקו עליו בזה, וראה בילקוט יוסף סי' שיח סעי' ט שהכריע כדעת המקילים מכמה טעמים כמבואר שם בהערה.

בפרט יש להקל בענין זה, משום שגם האוסרים לא החמירו אלא במזיד, ולענין חילוני שמבשל יש שרצו לומר דינו כשוגג ולא כמזיד כיון שאינו משוכנע שאכן הדבר אסור בשבת. ולכן במקרה שלך תוכל להשתמש בכלים.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל