שלום.השאלה שלי היא אם נכנסתי לספר מסויים ואמרתי לו רק שיסדר לי את העורף מאחורה ובלי ששמתי לב הוא גלש לאיזור שמעל האוזניים סידר שם את השיערות עם המכונה אבל על המספר הכי נמוך ובאותו רגע ששמתי לב אמרתי לו שיפסיק. האם עברתי פה על איזה איסור על כל צד שהוא? אני רוצה לעשות על זה תשובה
תשובה:
שלום רב
כאשר הוא עושה זאת מדעתך האיסור הוא בין על הספר בין על האדם המסתפר, אולם אם עשה זאת שלא בידיעתך ושלא ברצונך, ברור שהאיסור הוא עליו ולא עליך. להבא יש לתת לספר הוראות ברורות בתחילה.
בהצלחה
מה הכוונה מדעתי שאני אמרתי לו לעשות ככה ?או שמספיק ששתקתי?הוא בוודאי לא ידע שזה אסור..אז מה במקרה שלי לא הבנתי
הבנתי שביקשת מאחורה וכלללא היית מודע שהוא הולך לעשות משהו בפיאות.
נכון. אז מה הדין? . וחוץ מזה רציתי לשאול האם יש דעה כלשהי שמותר אפילו עם מכונה על מספר אפס בפאות ?
הדין כאמור שזו עבירה של הספר. כמובן אם לא היית מבקש במפורש רק לגבי השיער בעורף והוא אמור היה להבין ממך שאתה מעונין בתספורת כללית העבירה גם עליך.
אין דעת המתירה גילוח הפיאות במכונת תספורת מספר אפס.
אבל השולחן ערוך מביא בסתם ויש אומרים בעניין זה בהלכה..ולמה הספר עבר עבירה אם הוא בכלל לא מודע לזה שיש לנו תורה עם הלכות ושזה אסור?הוא כמו תינוק שנשבה
תינוק שנשבה לא מגדיר את הדבר למותר או אולי שוגג,אבל גם על עבירה בשוגג מביאים קרבן חטאת לבית המקדש… אגב אם הוא ספר הוא גם יודע…
השאר תגובה