לתרומות לחץ כאן

הידור במצוות הכנסת אורחים על חשבון האישה

אם מתארחים אצלי אנשים, האם אני מחויב להחליף את המצעים שעל המיטה בשבילם? מצד זה שיש אנשים שאם היו מודעים לכך זה היה מסב להם עוגמת נפש ונגעלים מכך, והאם יש חילוק בין אורחים שאני הזמנתי, לבין אורחים שפתאום בלי התראה מוקדמת יחסית נתקעו בלי מקום לישון ואין לי מספיק זמן להתארגן בשבילם. (כי הם יחסית נקיים לדעתי, אבל יש אנשים שזה מגעיל אותם, גם אותי האמת,העיניין הוא שלא תמיד יש לי אפשרות מצד זה שאין לי מספיק, וגם מצד זה שזה יוצר לעיתים בעיות עם כך שהאמא/האישה לא רוצה אחרי זה לעשות הרבה כביסות,לדוגמא,והיא מעדיפה שנשאיר זאת כך.)

תשובה:

שלום רב,

תבורך על מצוות הכנסת אורחים שאתה כה מקפיד עליה, שיהיה לאורחים שלך מאד נח. ואם יש לך אפשרות להחליף להם מצעים העיקר שיהיה להם נח, בודאי שזה מצוות הכנסת אורחים מהודרת. אולם דע, כי מצווה זו שאתה בוחר לעשות אותה בצורה מהודרת, היא מוטלת עליך, ואין לך אפשרות לכפות בעקיפין על אמך או אשתך עבודה מאומצת יותר שהן לא רוצות.

אמנם, מצוות הכנסת אורחים כידוע למדנו מאברהן אבינו, ושם אכן כתוב "ואל הבקר רק אברהם" אולם גם כתוב שהוא אומר לשרה "לושי ועשי עוגות", אבל כנראה שזו היתה בחירה של שרה אימנו שרצתה גם לזכות במצווה, אחרת בודאי אברהם אבינו היה עושה גם את זה בעצמו.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. השאלה היא, האם אין פה פגיעה באדם שמתארח שיכול להיות שאם היה מודע לכך- זה היה מגעיל אותו ופוגע בו, ואין באפשרותי לבקש ממנו על כך סליחה מכיוון שאינו מודע לכך, השאלה היוא אם מותר לעשות דבר כזה שפוגע באחרים ללא ידיעתם באופן שלא ניתן אחרי זה לבקש את סליחתם.

  2. אני לא חושב שיש בזה פגיעה באורחים. יש רמה גבוהה יותר של הכנסת אורחים ויש רמה פחות גבוהה, לא כל דבר שהוא בגדר רמה פחות גבוהה הופ לפגיעה.. אני לא אמרתי לא להחליף להם מצעים. רק אמרתי שאם זה על חשבון האישה, אתה צריך לדאוג שזה יבוא מצידה, ולא שתכפה עליה דבר כזה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *