לתרומות לחץ כאן

השתתפות באירוע משפחתי מעורב כדי למנוע צער מההורים

1) אם אבא שלי מבקש ממני להחליף לו מוצר/לרכוש לו משהו מחנות שנמצאת ברחוב או בקניון (ובמידה שכבר קנה דווקא משם וצריך להחליף דווקא מהחנות הספציפית הזו, וגם באופן כללי אין אזור דתי של קניות במקום שניתן לרכוש משם) האם עליי לעשות זאת, או שיש לסרב? אם אסרב זה יכעיס אותו מאוד.

2) אם ההורים שלי לוחצים עליי מאוד וזה מאוד חשוב להם שאני יבוא איתם לארוע מסוים של המשפחה, או למקום שמוגש בו אוכל מכשרות רגילה(בית מלון,קייטרינגים,אולמות, וכיוצא בזה), ואני באופן כללי מעדיף שלא לאכול במקומות גדולים שאין פיקוח הדוק, האם אני צריך במקרה הזה להשמע להם ולאכול, ואם לא איך עליי לנהוג, כי אם אסרב זה יכול לגרום לפגיעה ביחסים שלנו זה מכעיס אותם.

תשובה:

שלום רב

כל בקשה שלהם שאינה כרוכה באיסור אלא בצורך להזהר יותר בתוך גבולות ההלכה, עליך לקיים, אלא אם כן ברור לך שלא תוכל להשמר מהאיסור. לכן, נראה שאם אביך מבקש שתחליף עבורו חפץ בחנות, הואיל ומותר באופן כזה ללכת שם כיון שאין דרך אחרת להחליף את המוצר, עליך לקיים את רצונו תוך כדי שמירת עיניך. כמו כן לענין השתתפות באירוע משפחתי, אם ניתן לשמור שם על העיניים כהלכה עליך לבוא, אם ברור לך שתעבור שם באיסור עליך להמנע. לגבי האכילה שם ממאכלים שאינם תחת כשרות מוסמכת שאתה רגיל לצרוך ממנה, אין לאכול בשום אופן.

בהצלחה רבה ולפי גודל המאמץ כך גודל השכר בעז"ה!

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל