לתרומות לחץ כאן

ווסת קבוע בדילוג / הפסק טהרה בשעה מוקדמת

לפי התאריכים הבאים האם זה נחשב לווסת קבועה? אם כן, מתי עלי לנהוג כיום חשש בהרחקה?
מועדי הראיות:
י"ב סיון – יום
ט' תמוז- יום
ו' אב- יום

שאלה נוספת:
אם עלי לבצע הפסק טהרה בשקיעה, ומסיבות טכניות של יציאה מחוץ לבית יימנע ממני להתרחץ קודם. כי כבר בשעה 16:00 אני נאלצת לנסוע. כיצד עלי לנהוג? האם יש אפשרות להשתמש במגבונים בתור רחיצה? ואח"כ לבצע בדיקה?

תשובה:

שלום רב

תאריכים אלו נחלקו הדעות אם יוצרים וסת החודש בדילוג, או שאין דילוג אלא בארבע ראיות כאלו, כלומר, אם תראי פעם נוספת בג' אלול יהיה כאן וסת קבוע לדעה זו. לכן לחומרא יש לחשוש לשתי הדעות, כלומר, גם לוסת קבוע לדילוג בג' באלול, ועקירתו תהיה בג' פעמים [במקרה שלך לא שייך ג' פעמים כיון שכאשר זה מגיע לסוף חודש או לתחילתו הוסת נעקרת ואין יותר למה לחשוש], וכן לוסת שאינו קבוע עם כל הכללים הרגילים של עונה בינונית הפלגה וחודש.

לא מומלץ להשתמש במגבונים לרחיצה, כיון שיש בהם סבון ואינני יודע אם לא נשאר משהו שימנע את הבדיקה, אם אין אפשרות לרחוץ ניתן בדיעבד להקדים את ההפסק טהרה לפני היציאה מהבית, ולפני השקיעה רק להניח את המוך דחוק.

מקורות:

ראה שו"ע סי' קפט סעי' ז ובש"ך שם ס"ק יט, ובחכמת אדם סעי' ח-ט.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. לחשוש בג' אלול לוסת הקבוע, הבדיקה באותו יום מעכבת! לחשוש ביום ראשון ה אלול לעונה בינונית [במידה ואת רגילה לחשוש גם ל31 אם כן יש לחשוש גם למחרת ביום שני]. ביום שני ו' אלול לחשוש לעונת החודש. בב' אלול יש לחשוש לוסת ההפלגה. בהצלחה רבה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל