לתרומות לחץ כאן

זהירות מגוי – מיסיונר!

בס׳׳ד

שלום לרבנים הבית דין,

קיבלתי דוא׳׳ל מחבר שהראה לי שבמדינת ברזיל בדרום אמריקה, יש גוי שם שהוא מיליונרד ובעל ערוץ טלויזיה מספר ג׳ בגדול ומשפיע במיליונים אנשים דרך הערוץ שלו. הוא גוי מסיונר נוצרי, ועכשיו הוא קצת הפך שיטה שלו והור כאילו הפך לנצרי משיחי ולובש עכשיו כמו יהודי עם כיפה, גדל זקן, לובש תלית ובנה בית ענק של א׳׳ז בתבנית בית המקדש, והשקיע על זה יותר מ-250 מיליונים . מטרתו להפוך יהודים לנצרים לפי דת כוזבת שלו.

הנ׳׳מ לנו מכל סיפור זאת שומה אם גוי רשע מסית כזה יקרא לדת שלו כסוג של יהדות , כאילו סוג של ״רפורמיסט״ ואז חוץ מלנסות להסית ולהסיר יהודים מתורתנו הקדושה, הוא ינסה לעשות עליה לארץ עם כל הגוים של כת שלו? שמעתי מאנשים שאנשים שמתגיירים דרך רפורמים עושים עליה ממדינת ברזיל לארתנו הקדושה. והבעיה שיהיה גוי עושה עליה ומקבל זכות כיהודי, ויכול לגרום התבוללות בארץ, אם יתחתן אדם כזה אם יהודיה בארץ זה אסור שהוא גוי ואין צריך לומר אם במקרה יהי גויה שכל בניה יהיה גוים ואז יתרבו מספר הגוים בארץ והבלבול.

לכן רציתי לדעת מכם מה אפשר לעשות נגד דבר כזה?
אם הרבנות שבארץ שולט על מי הוא יהודי שיכול לעלות?
האם הקהילה יהודי אוכל לעשות משהו לומר שהם לו חלק מיהדות או אפילו לטעון בבית משפט אנשים כאלה שמשקרים שהם יהדות? בברזיל אין גיור חרדי, אם מישהו רציני ולמד אצל רב חרדי מוכר מן הרבנות אז שלוחים אותו לארץ כדי ללמוד ולסיים גיורו – וגם זה לא כל כך פשוט, אבל לפחות אם גר אמיתי זה דבר אחר לגמרי, לאפוקי כאלה שסיפרתי.

. אשמח לשמוע דעת תורה מכם על זה.

תשובה:

שלום רב,

הסר דאגה, מערכת הרבנות בארץ אינה מכירה בגיור שנעשה ע"י קהילה או רב קהילה שאינו מוכר בארץ. ישנה רשימת רבנים וקהילות ברחבי העולם שרק מהם מקבלים, גיטין, גיורים, וכד'.

באופן כללי, כדאי לדעת, כי בדרום אמריקה ישנו חרם ישן של הקהילה החלבית מלפני כמאה שנה, שלא לקבל גרים כלל. (משום מעשה שהיה שהיו גיורים שלא נעשו כדין). כך שלמיטב ידיעתי הקהילות הרציניות בדרום אמריקה עד היום לא עוסקים בגיורים. אלא מפנים את המתגיירים למקומות אחרים.

שיהיו רק בשורות טובות

הצטרף לדיון

3 תגובות

  1. אף שאיני זוכר את המראה מקום(כרגע), יש מכתב מהרבי מליובאוויטש, שבו הוא כותב שאף שבזמנים שכתוב שלא היו מקבלים גרים, אין פירוש הדבר שאם גר עשה גיור כשר הוא אינו תקף.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל