לתרומות לחץ כאן

זכויות בניה על גבי גג ההרחבה של גג צמוד בטאבו

קניתי דירה עם גג צמוד כאשר את הדירה מכרתי ואת הגג השארתי ובניתי דירה לעצמי,
בתוכנית אני מתכוון לבנות מדרגות מהבית לגג החדש שנוצר, אך ישנם שכנים המתנגדים לכך בטענה: את הגג עליו אני בונה קניתי צמוד לדירה אך הגג החדש שנוצר שייך אליהם כי מהכי תיתי שזכויותי הם עד לרקיע.

אינני מתכוין להתעמת אתם ולהגיע לדין תורה עצרתי את הבניה מעל לחודש, עכשיו הם פנו אלי בשאלה מדוע, עניתי להם שבעקבות הויכח שנוצר בינינו לא המשכתי, הם התנצלו וביקשו שאמשיך בתוכנית.

אך בכל אופן הייתי רוצה לדעת דעת תורה מה היא, והאם הדבר תלוי אם הגג שרכשתי הוא צמוד לטאבו, אזי הזכיות שלי הם עד לרקיע, ואם רק קיבלתי זכות שימוש מהשכנים אזי הזכויות שלהם חוזרים בגג החדש שנוצר.

תשובה:

שלום רב,

לכאורה דין זה תלוי במחלוקת הראשונים.

למיטב ידיעתי, מקובל בבתי המשפט שגג צמוד אינו מקנה זכויות בניה ושהסכם על זכויות בניה בגג היא לקומה אחת בלבד (כל עוד שלא נכתב אחרת במפורש) וגג ההרחבה חוזר להיות רכוש משותף. כך שהשכנים צודקים.

מקורות:

עיין שו"ע חו"מ סי' ריד סעיף ה לעניין המוכר חצר אם הקונה קנה את האויר עד רום רקיעא.

הצטרף לדיון

3 תגובות

  1. יש לציין כי בדקתי את החוק המשפטי , וגם על פי החוק המשפטי , אדם שהוצמד לו גג ובנה על הגג אז הגג מעל הגג שבנה הופך להיות רכוש משותף , אלא אם כן ניכתב בתכנון של הבית כי הגג שייווצר מהבניה על הגג הקיים ימשיך להיות צמוד , וכן כל הגגות שייווצרו מכל תוספות הקומות הבאות ימשיכו להיות צמודים , בדדי הוי עובדה ואני דאגתי שהקבלן ירשום בתכנון הבית המשותף שכל הגגות שייוצרו מהבניה על הגג ימשיך להיות צמוד.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל