לתרומות לחץ כאן

ציורים של החורבן במקום אמה על אמה

שאלה:

בעניין אמה על אמה, יש לדון באלו שכותבים פסוקים בתוך הד׳ אמות, או כמו שראיתי עושים בכתב זהב ׳זכר למקדש׳ האם יש בזה חשש בעיה, או שאדרבה זהו הדגש יותר גדול על הרגשת האבלות.
כמו״כ יש כאלה העושים מסגרת סביב הד׳ אמות אלו, והשאלה כנ״ל

תשובה:

שלום רב,

ראה בשו"ת אגרות משה (או"ח ח"ג סי' פו) ם אמנם דן בהרחבה במה שכתבו האחרונים בענין צביעת אמה על אמה בצבע שחור. ולא על ציורים הקשורים לחורבן, במקום האמה על אמה.
אבל מסברא נראה שתיקנו זכר לחורבן, אין הכוונה העיקר שיזכור כל יום את החורבן. לכן, לכאורה אם אדם לא יעשה אמה על אמה ובמקום זה יעשה ציור יפה של החורבן, או משהו אומנותי עם שברי זכוכית מהכוס ששברו בחופה.. לא קיים את התקנה הנ"ל, משום שאמנם הוא אולי יזכר בחורבן. אבל אין זה נראה "זכר לחורבן" להיפך, זה נראה יפה מאד.
אבל כפי שאתה כותב שהם רק כותבים פסוקים בתוך האמה על אמה, זה כב נראה גם כזכר לחורבן ולכן מסברא נראה שזה בסדר.

 

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל