לתרומות לחץ כאן

מה עושים עם העצבות שיש על מצוות שהחמצנו?

שלום לכבוד הרב,
בזמן האחרון מתחזק מאוד מאוד בכול נושאים של הקדושה ומנסה מאוד להרחק מהטומאה ומחטאים. אבל לפעמים כאני עושה מידי פעם חשבון נפש אני מרגיש עצבות לא הייתה לי את הזדמנויות לשמור חגים ושבתות שהם באים לא כול פעם. אף פעם לא עשיתי צווה אחת כמו שצריך ושלא נדבר לשם שמיים. תמיד יש משהוא שצץ פתאום בחגים ובשבתות שהורס לי היום. מה אני יוכל לעשות

תשובה:

שלום רב

העצבות היא הפטנט החזק ביותר שיש ליצר הרע, הוא יודע שאין דבר יותר מחליש מעצבות ויאוש! לא לחינם אמר רבי נחמן מברסלב שהיה בעל הבנה מעמיקה בתורת הנפש "מצוה גדולה להיות בשמחה תמיד", משום שהשמחה היא שורש כל המצוות, בלעדיה האדם הוא כל כך קטן וחלש שכבר הכל קשה לו. אנשים נוטים לבלבל בין תשובה ווידוי לעצבות, התשובה באה מנקודה של חוזק, שאדם מודע למתנה שניתנה לו לתקן את מעשיו, ומתוך שיר והלל לקב"ה הוא מתחרט על חטאיו ומתחייב לתקנם. בראשונים כבר הובא שנהגו לזמר את הוידוי [האשכנזים באשמנו וספרדים בחטאנו לפניך] אבל התחושה של היאוש אין מקומה בינינו. עדיף להתמקד תמיד בעתיד קדימה ולא לפשפש במעשים בצורה כזו.

בהצלחה רבה וכל הישועות.

אסור לשכוח כל יום שקמים רק להודות לקב"ה על מה שאנחנו כן זוכים לעשות. החזון איש כבר אמר ששווה לאדם להוולד כדי לומר פעם אחת אמן יהא שמיה רבה. קל וחומר אנחנו שזוכים לומר כל יום כמה וכמה ברכות ותפילות, ולקיים מצוות חשובות כמו תפילין וברכת המזון שמירת שבת ולימוד תורה וכו' וכו'.

אשרינו שזכינו!

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל