לתרומות לחץ כאן

איך אפשר להרגיש שאנחנו בסדר כשעושים כל כך הרבה עבירות?

כתוב: אל תהי רשע בפני עצמך.
אני מבין שההיגיון שעומד מאחורי העניין, זאת העובדה שאם אדם יראה עצמו חלילה כרשע יאבד תקווה מעצמו ויעבור על כל התורה באומרו:גם ככה אני רשע.

השאלה שלי היא כזו: באיזו דרך אני יכול להגיע לתובנה הזאת, אבל מצד האמת, ולא רק כהנחייה,כלומר בשכל אני מבין מדוע לא כדאי לחשוב עצמי כרשע ושזאת עצת היצר כדי שהאדם יתרשל ויעשה חשבון של או הכל או כלום, אבל כשאדם לומד תורה וקורא בספרי מוסר ומסתכל בהנהגות של תלמידי חכמים,והוא מכיר בעצמו שהוא פעמים רבות נכנס לקטוגוריות לא של אדם צדיק,איך יכול להרגיש באמת ולא רק לחשוב שהוא לא רשע?כי אם הבנתי נכון ההנחיה היא-שהאדם לא ירגיש ויחווה את עצמו בתור רשע, ולא רק להבין את ההיגיון שעומד מאחורי זה, אז באילו נקודות התבוננות ניתן לקנות ולהגיע ל"ידיעה"מלשון חיבור אל האמרה הזאת?

תשובה:

שלום רב

השאלה שלי היא הפוכה… איך אדם יכול להרגיש שהוא רשע [כמובן כשהוא משתדל להיות טוב…] הרי התורה הזו שניתנה לנו היא אותה תורה שניתנה לכל גדולי האומה, אנחנו נדרשים לקיים את אותן המצוות שנצטוו בהם הנביאים חכמים המשנה הרמב"ם וחבריו וכו', אם כן כיצד יתכן שהדרישה מאיתנו תהיה שווה למה שנדרשים מאנשים מורמים מעם אלו? ובהכרח כוונת הדברים שכל אדם נדרש לעמול כפי יכולותיו הנפשיות והרוחניות, ואם יעשה זאת יזכה לסיוע גדול מהשמים לעלות עוד ועוד במעלות התורה והיראה.

ומכל מקום כבר ניתן להבין שהתפקיד שלנו לא כל כך פשוט, ובהחלט אנחנו יכולים לשמוח בו ולקוות שבתור שליח ה' עלי אדמות אנחנו לא נחשבים כרשעים בעיניו, אלא כבני אדם בעלי חולשות אמנם, אבל עם רצונות טובים ויפים, ומי יתן ונזכה עוד לעשות רק טוב תמיד.

יחד עם זאת, לעולם אסור לנו לנוח על זרי הדפנה ולהרגיש שאנחנו כבר בסדר, עם כל השאלות הטובות השורה התחתונה שאנחנו אכן מצווים לקיים את התורה בשלימות ללא שום פיספוסים… רק לזכור שאת החולשות שלנו גם הקב"ה מכיר, ואם נשתדל להיות תמיד טובים יותר נזכה רק לחסד ורחמים כל הימים.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל