לתרומות לחץ כאן

בית החולים האיטלקי בחיפה

בס"ד

האם מותר לקבל טיפול – הקרנות – בבית חולים איטלקי בחיפה,האם יש בו משהו מסיונרי וכדו'
מקישור זה נראה שהוקם ע"י מסיונרים,
http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%91%D7%99%D7%AA_%D7%94%D7%97%D7%95%D7%9C%D7%99%D7%9D_%D7%94%D7%90%D7%99%D7%98%D7%9C%D7%A7%D7%99_(%D7%97%D7%99%D7%A4%D7%94)

תשובה:

שלום רב,

לא נראה שיש בעיה הלכתית כלשהי בביקור או בטיפול בבית חולים זה. בחו"ל ישנם הרבה בתי חולים שהוקמו ואף מנוהלים ע"י אנשי דת נוצריים. לדוגמא, ביה"ח קולומביה בניו יורק, שם יש גם כומר שמסתובב בין החולים ומציע להם להתפלל איתם… כמובן שניתן לסרב. וישנם הרבה יהודים שמטופלים שם, ואף עובדים שם. ואפילו מעין בית כנסת הם הקימו לעצמם שם, למרות שבאופן רשמי ביה"ח סירב לסייע להקבת ביהכ"נ משום היותו בית חולים נוצרי – דתי.

רפואה שלמה!

הצטרף לדיון

5 תגובות

  1. בס"ד

    תודה רבה

    אך זכור שקראתי פעם שאת בית החולים שערי צדק הקימו בכדי שלא ילכו לבית חולים של מסיונרים. ואף אסרו ללכת שם. לא זוכר כעת היכן קראתי זאת.

  2. אמת. כחלק מהמלחמה במסיון ניסו למנוע את הצורך של יהודים להזדקק לשירותי רפואה אלו, אבל אין איסור ללכת לשם. כמו כן, מסתבר שאין כיום פעילות מסיונרית במקום, בשונה מאוד ממה שהיה בירושלים של אותם ימים.

  3. מה עם ההלכה בשו"ע סי' קמ"ב, ע"ז שהיה לה גינה ומרחץ והשכר הולך בשביל הכמרים אסור, ורק בחינם מותר, וגם כאן זה לא סתם בי"ח של נוצרים שמותר ללכת, אלא הוא שייך לאגודה מסיונרית נוצרית ממסדר הפרנציסקנים, ועובדים בבי"ח זה נזירות בתור אחיות ומשתכרות מכך וגם המגורים שלהם שם,גם יש להם בית תיפלה בתוך הבי"ח, ומה זה שונה מע"ז שיש לה גינה ומרחץ ?

  4. אינני יודע את העובדות, אבל אם הכסף מגיע לבית החולים עצמו, זה לא בית עבודה זרה, אם יש כאן רווחים שנכנסים לקופה כללית של אגודה מסיונרית והוא משמש לפעילותם, אז כמובן אתה צודק.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל