לתרומות לחץ כאן

התגייר ללא כוונה רצינית לקבל מצוות, ועתה רוצה לקבל על עצמו עול מצוות.

שלום כבוד הרבנים,
אמא שלי התגיירה בשנת 1999-2000 אני הייתי בגיל 15, 16
השאלה בא מכיין שאני בשנתיים אחרונות עושה תשובה ומתחזק ולומד בקביעות תורה ומתחזק ועולה ברוחניות.
מאז שעלינו ארצה עד הגיור למדנו בבית ספר דתי…היינו מסורתיים, הדילמה שלי זה האם לאחר שאמא שלי ואנחנו הילדים התגיירנו אבל לא זכור לי ולא נראה לי ששמרנו מצוות…האם הגיור תופס וכשר??, ואני נחשב יהודי
להרגיע את המצפון שלי הלכתי וטבלתי במקווה וכיוונתי שאני לוקח עול מצוות האם עשיתי נכון??.

תשובה:

שלום רב,

ראשית, אני מלא הערכה על ההחזקות והכינות שלך.

קשה לי לקבוע בצורה כזו, מה מעמדך, אם התגיירת בגיל 15,16 בודאי הסבירו לך את הכל, וכפי שידוע לך קבלת עול תורה ומצוות זה חלק עיקרי בגיור. לכן אם באותו זמן לא התכוונת באמת לשמור תורה ומצוות, אכן יש בעיה בגיור שלך.

העובדה שטבלת במקווה לבדך, כלומר, ללא שלשה אנשים, היא נתונה במחלוקת ראשונים האם טבילה צריכה בי"ד או לא. אבל קבלת עול מצוות ודאי צריכה בי"ד. לכן, כדאי שדבר ראשון תפנה לג' אנשים בבית כנסת וכד', ותאמר לפניהם שאתה מקבל על עצמך עול תורה ומצוות (כדאי להסביר להם שזה לצורך גיור, בגלל שאתה חושש שמא הגירות הקודמת לא היתה טובה – משום שיש דעות שהבי"ד הם המגיירים ולכן הם צריכים לדעת שזה לצורך גיור).

אם תצטרך סיוע, אל תהסס לפנות אלינו שוב.

שיהיה בהצלחה!

מקורות:

ראה שולחן ערוך יו"ד סי' רסח סעי' ג': "כל ענייני הגר, בין להודיעו המצות לקבלם בין המילה בין הטבילה, צריך שיהיו בג' הכשרים לדון, וביום. מיהו דוקא לכתחלה, אבל בדיעבד אם לא מל או טבל אלא בפני ב' ובלילה, אפילו לא טבל לשם גרות, אלא איש שטבל לקריו ואשה שטבלה לנדתה, הוי גר ומותר בישראלית, חוץ מקבלת המצות שמעכבת אם אינה ביום ובשלשה. ולהרי"ף ולהרמב"ם, אפילו בדיעבד שטבל או מל בפני שנים או בלילה, מעכב". ומה שכתב השו"ע לפי הדעה הראשונה שבדיעבד מועיל לפני שנים, זה לאו דווקא, אלא אפילו בלי שנים.

הדעות שהבי"ד עצמם הם המגיירים ולכן הם צריכים לדעת שזה לצורך גירות, ראה קובץ שעורים כתובות יא,א.

עצם העובדה שהמילה היתה לפני קבלת מצוות אינה מעכבת, ראה ברמב"ם פי"ג מאיסורי ביאה הלכה יז. וראה בכריתות (ט,א) שם הגמרא לומדת את מילת גר ממילת בני ישראל במצרים, שהרי כידוע לפני קבלת עול מצוות במעמד הר סיני.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל