לתרומות לחץ כאן

האם כדאי להניח את הכתובה בבית הורי האשה? / חיתוך דבר חריף בכלי פרווה

א. אם הכתובה ברשות משפחת האשה כגון בבית אמה
האם מותר להיות ביחד בבית
ב. לפעמים חתכתי שום בסכין חלבית ולפעמים בבשרית
וגירדתי אותם בפומפיה מה דין הפומפיה ומה דין השום שגירדתי ומה דין ירק אחר שגירדתי בפומפיה זו

תשובה:

שלום רב

א. אדרבה, יש שמהדרים דוקא להניח את הכתובה בבית משפחת האשה, שכן שטר הכתובה בעצם שייך לאשה והוא משמש כראייה שהיא יכולה להציג כנגד הבעל שטרם פרע לה את דמיה, וממילא הרבה יותר מתאים שהיא תניח את השטר הזה במקום שאינו בהשג ידו של הבעל. אולם, אין חיוב לעשות כך ורוב העולם נוהגים שהשטר בביתם המשותף של בני הזוג וזה כמובן גם בסדר גמור.

ב. כאשר אתה חותך שום בסכין חלבית הוא נעשה חלבי ואסור להשתמש בו לתבשיל בשרי וכן להיפך. לגבי הפומפיה נחלקו הדעות, דעת המגן אברהם בסי' תנא שהואיל והפומפיה שימשה לבשרי וחלבי כאחד היא נאסרת וטעונה הגעלה, אולם, באבן העוזר סי' צו ס"ק ב חולק, וסובר שלענין נ"ט בר נ"ט [=נותןטעם בן נותן טעם, כלומר, הואיל והפומפיה לא נגעה בבשר ממש אלא רק בדבר שיש לו טעם בשר או חלב] היא כשרה ואינה טעונה הגעלה, וכן הכריעו רבים מהאחרונים ראה שו"ת מהרש"ג ח"ג סי' לט. לכן ראוי לכתחילה להחמיר את הפומפיה אולם המיקל בזה יש לו על מי לסמוך, במיוחד אם הוא נמנה על בני ספרד, שכן השו"ע כלל לא ברור שהחמיר בדבר חריף כמבואר מדבריו בסי' צה סעי' ב, אלא שנהגו בזה כדעת הרמ"א. ירק אחר שגורד בפומפיה זו, הואיל והוא קר אם היא נקייה הוא אינו נאסר.

בהצלחה רבה

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל