שלום רב.
כמו שנוהגים שלא לאכול בשרי אחר חלבי בסעודה אחת אלא עושים הפסק ברכת המזון באמצע , האם צריך כך לנהוג גם ב"מזונות" וש"הכל" , שלא לאכול בשרי אחר חבלי אלא
בהפסק ברכה?
תודה וכל טוב
תשובה:
שלום רב
נראה שדין זה נוהג גם במי שאוכל שלא בסעודת פת שצריך להפסיק בברכה אחרונה.
מקורות:
בדרכי תשובה סי' פט ס"ק טז דן בכעין זה לגבי מי שאכל פת פחות משיעור המחוייב בברכה אחרונה מה יעשה, וכתב שצריך לעשות הוראה אחרת של סילוק והיסח הדעת, ובלא זה אינו רשאי לאכול, ומוכח שלא מדובר דוקא בסעודה המחייבת בברכת המזון.