לתרומות לחץ כאן

יין של שביעית לאחר זמן הביעור

יהודי שאין לו מושג על דין ביעור והיה לו יין אוצר בית דין
בזמן הביעור אך היות ולא ידע לא ביער
האם מותר לאחר זמן הביעור ללות ממנו או לשתות יין זה?

תשובה:

שלום רב.

יין שלא הופקר או שלא היה ברשות אוצר בית דין בזמן הביעור [שהוא פסח של שנה שמינית], הרי הוא נאסר בהנאה. וכדין כל דבר הקדוש בקדושת שביעית שעבר זמן הביעור [רמב"ם שמיטה פ"ז ה"ג]. אולם אם היה ברשותו בזמן הביעור רק כדי מזון ג' סעודות [דהיינו לכל בני הבית והוא כבקבוק וחצי לכל סועד], מותר בהנאה.

 

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. ומה הדין באם הגיע זמן הביעור והיהודי לא ידע כלל
    מהחכה כזו שצריך להפקיר
    האם מותר לשתות יין זה אחר זמן הביעור
    שלא בוער עקב חוסר ידיעה של הבעלים

  2. בענין זה נחלקו הפוסקים, ראה חזון איש סי' יד שאסר, אולם, הגרש"ז אויערבך במנחת שלמה סי נא מיקל על פי דברי החרדים בפרק ביעור פירות שביעית, וטעמו, משום שסיבת האיסור זה קנס, ואין מקום לקנוס אדם שלא ידע מהלכה זו. לכן יש מקום בהחלט לסמוך על דעת המקילים, להוציא את היין החוצה ולעשות ביעור על ידי הפקר עכשיו,ף ואז אפשר לשוב ולזכות בפירות מיד.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל