לתרומות לחץ כאן

האם בדיקת רופא שאינה בהיריון יכולה לחסוך ג' חודשי הבחנה?

רק לפני שבוע קיבלה את יהדותה והחתונה מתבצעת השבוע. לפי מה שרשמו לי בשאלה הקודמת צריך לחכות ג, חודשי המתנה. איך יכול להיות שהם מתחתנים? והאם יש דרך למנוע זאת?

תשובה:

שלום רב,

אני לא יודע את הפרטים. במקרה שאין סיכוי להיריון לדוגמא, אם היא כבר בהיריון או שהיא כבר זקנה, יתכן שניתן להתיר להם להינשא.

מקורות:

ראי כאן מה הדין כשאין סיכוי להיריון.

מעבר לכך, יש מחלוקת האם גיורת פנויה שהתגיירה צריכה להמתין ג' חודשי הבחנה כמבואר בסי' יג. אולם במקרה הנוכחי המדובר הוא שאביך כבר נשוי איתה בנישואין אזרחיים כבר 10 שנים, אם כן מהדין של מיוחדת לאיש מסויים שמתחתנת עם אחר שצריכה ג' חודשי הבחנה כפי שמוזכר שם בסעי' ז', וראה שם בב"ש ס"ק יא.

היה מקום לדון אם תועיל בדיקת רופא שאינה בהיריון, האם במקרה כזה לא יאלצו להמתין ג' חודשים. עפ"י הדגול מרבבה שהובא בתשובה הנ"ל, בזקנה שהתרייגה שאינה צריכה להמתין. וכעין זה כתב בשו"ת אגרות משה (אבה"ע ח"ב סי' ד') לגבי גיורת שקיבלה מחזור שזה יהווה ראיה שאינה בהיריון. אולם בקובץ צהר (יא תשס"ג עמוד שפו), כתב הגרי"ש אלישיב זצ"ל, שגם בדיקת רופא שאינה בהיריון אינה מספיקה. אמנם ניתן לערער על פיסקה זו, שאינה מוסכמת על כל הפוסקים. אולם במקרה הנוכחי הייתי מדמה למה שכתב בשו"ת אגרות משה (יו"ד ח"ג סי' קי) שכתב על מקרה דומה שיש להצריך אותם ג' חודשי הבחנה שלא יהיה חוטא נשכר, בפרט שאין כאן כל מקום עיגון או צורך מיוחד אם הם ימתינו ג' חודשים.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל