לתרומות לחץ כאן

צפייה בסרט שהורד מתוך אתר אינטרנט שנתן אפשרות צפייה חינם

לפני זמן קצר היה באתר "בחדרי חרדים" סרט מהמפיק יהודה גראובייס, זה היה באתר בהסכמתו 100%.
אני אישית חסומה לאתר הזה (יש לי אינטרנט כשר) ולכן בקשתי ממישהי להוריד לי את הסרט, אחרי שראיתי את זה שמעתי מחברה שהמפיק אמר שמותר לראות את הסרט בצפייה ישירה באתר "בחדרי חרדים" אבל אסור בשום אופן להוריד אותו, מי שרוצה יכול לקנות את הדיסק של הסרט. ומי שראה כבר, חייב לשלם לו על זה.
בעצם אם זה נמצא באתר בחדרי חרדים הוא לוקח 100% סיכון שאנשים מורידים ומפיצים את זה, וכמה שידוע לי זה גם חוקי. האם אני באמת צריכה לשלם לו על הצפייה?
תודה!

תשובה:

שלום רב,

את לא חייבת לשלם על בסיס שמועה מחברה, אלא אם כן המפיק יפרסם בעיתונות או באמצעי פרסום אחר שהוא דורש תשלום מכל מי שראה את הסרט שלא באמצעות אתר 'חדרי חרדים' ויכתוב כיצד להעביר את התשלום תצטרכי לשלם כמה שקלים בודדים.

מקורות:

לעניין זכויות יוצרים בהעתקת סרטי לצורך אישי עיין כאן. במקרה זה קל יותר משום שפרסום באינטרנט מוכיח על רשות להעתיק (גם אם אין אפשרות להוריד באמצעות הדפדפן אלא לראות בלבד, מכל מקום, הרי ידוע שיש הרבה תכנות בשוק המאפשרות להוריד סרטים מדפי אינטרנט).

לעניין דרישת תשלום מהנהנים, יש מקום לדרישה זו, עיין שו"ת נודע ביהודה תנינא סי' כד ושו"ת דברי מלכיאל ח"ג סי' קנז. ועיין בקובץ עומקא דדינא ח"ג עמוד 206 שדן באריכות בנושא זה.

מאחר והמפיק מוכן לאפשר לצפות בסרט תמורת ביקור באתר 'חדרי חרדים' בלבד, הרי זה מוכיח שזה המחיר הראוי ולכן אין חובה לשלם יותר מאשר בעלי אתרים משלמים לגוגל או למפרסמי אתרים אחרים על כל פתיחת קישור לאתר.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל