לתרומות לחץ כאן

איזה סוג הנאות יש בעולם הבא?

שלום כבוד הרב, רציתי לשאול יש שאלה שנוגעת אצלי מאוד וזה בסיסי לעבודת השם אצלי על עניין התענוג בעולם הבא איך אפשר להסביר מה זה תענוג של למעלה כדי שיהיה לי חשק לעבוד את הבורא כראוי בעולם הזה ולהתגבר על נסיונות בפרט שאני שומע שלמעלה זה רק לימוד תורה עם הנאה מרובה(להנות מזיו השכינה) ואם לא התחברתי בעולם הזה כל כך ללימוד תורה אז למעלה אשתעמם ולא אהנה על כל העמל שלי פה בעולם הזה יכול להיות שלמעלה יש הנאות אחרות חוץ מלימוד תורה.? אשמח לקבל תשובה מעוררת ואמיתית בנושא תודה .תזכו למצוות.

תשובה:

שלום רב

צר לי לאכזב אותך אבל אין שווארמה בעולם הבא…

אבל אני חושב שעם קצת דמיון נוכל להבין מהו אותו תענוג המזומן לנו שם.

שהרי כל בר דעת מבין שהנשמה תמיד שואפת לרוחניות, אין לה כל קשר לגשמיות ולעניני החומר וכל הנאתה היא רק מקיום רצון ה' יתברך. אלא שבעולם הזה אנחנו תמיד בהתמודדות, הגוף מושך אותנו לעניני העולם הזה ותאוותיו והנשמה מושכת אותנו למעלה. מה שקורה, הוא שהגוף גלוי לעין כל והנשמה מסתתרת בתוכנו, וככל שאדם עובד על עצמו יותר כך הוא מגלה את נשמתו מאוויה ורצונותיה יותר ויותר. כל רצון להיטיב עם השני, כל הנאה אפילו רגעית מקיום מצוה או לימוד תורה הוא זיהוי של הנשמה. צדיקי הדורות הגיעו לדרגות כאלו שהנשמה היתה מוחשית אצלם כמו הגוף ואף יותר. דוד המלך ע"ה העיד על עצמו "וליבי חלל בקרבי", כלומר התגברתי על כל התאוו לגמרי והם אינם!!! כל תחושותיו ומחשבותיו היו נשמתיות אלוקיות לגמרי!

ועכשיו לשאלתך. אם נקבל הנחה זו, נבין שמה שכן אנחנו לא תמיד נהנים מרוחניות הוא רק מחמת הגוף שמושך אותנו לדברים אחרים. הנשמה לבדה נהנית רק מרוח ובעוצמה אדירה כזו שאינה מוכרת לנו כלל. כיון שהנאות העולם הזה הן שקר גמור, ותמיד הן מובילות לעצבות וחרטה, אולם הנאות העולם הבא הן העונג האמיתי שלא ניתן כלל להכילו בכלי השכל שלנו. וכיון שכאשר נהיה שם לא יהיה גוף, כל חשקנו והנאתנו תהיה רק מרוחניות, וזה כל מה שנחפוץ.

כשם שהגוף מתייסר ומתענה בצום גשמי, כך הנשמה מתייסרת מצום רוחני, ורק סיפוק צרכיה בהנאה מזיו השכינה יביאנ אותה על סיפוקה.

נמצא שכל הנאות העולם הזה אינן רק משל עבורנו להבין שיש כזה מושג הנאה, וההנאה האמיתית צפויה לנו בעולם הבא.

אדם שלא עמל על עצמו כאן, לא למד תורה ולא תיקן את מידותיו ועסק במצוות, מעבר לעונש שיקבל שם, הוא יהיה בצום מוחלט, ולא יום או יומיים אלא צום תמידי, נקל לשער את העינוי שבכך.

כמו כן, לענין מה שציינת שאינך נהנה מהלימוד רצוני לומר לך שני דברים: א. לפום צערא אגרא", ואדרבה לפי גודל ההשקעה כך תנחל יותר לעולם הבא. ב. עם האוכל בא התיאבון, אם תשקיע בלימוד באופן עיוני וטוב במסגרת נחמדה, תבוא ההנאה ותתחבר ללימוד בעז"ה.

בהצלחה רבה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל