לתרומות לחץ כאן

חתונת יהודי עם קראית בטקס קראי

אחרונה ישנה תופעה של יהודים שמתחתנים בטקס קראי עם קראים יש לפרסם זאת ברבים ולמנוע תופעה של כניסת קראים אל היהדות , שכן הייתי נוכח לטקס כזה בחתונה שהוזמנתי אליה ,וזאת על מנת למנוע
שאלתי מה עושה הרבנות על מנת למנוע תופעה זאת?

תשובה:

שלום רב,

הרבנות אינה יכולה למנוע טקס כזה, כפי שהרבנות אינם יכולים למנוע חילולי שבת וכד'. טקס כזה אינו מוכר ברבנות כנישואין, ולכן גם הרשויות בארץ אינם מכירים בטקס כזה. (לכן הם ככל הנראה יוצאים לחו"ל לעשות גם נישואין אזרחיים).

באופן כללי, הרמ"א באבה"ע סוף סי' ד' כתב שהקראים הם פסולי חיתון. רבים מהפוסקים דנו בענין עד ימינו. ויש שהתירו אותם לקהל לאחר שיקבלו על עצמם "חברות" ברבנות, כלומר, יקבלו על עצמם את דת משה וישראל תורה שבכתב ותורה שבע"פ. (בעיקר כוונתם לקראי מצרים שהם רוב הקראים בארץ היום). ויש שאסרו אותם גם לאחר שיקבלו על עצמם חברות, מאחר שהחשש הוא ממזרות.

הצטרף לדיון

8 תגובות

  1. גם אני הייתי בל"ג בעומר בחתונה כזאת , הצרה התחילה שהתחלנו לאשר לקראים להתחתן איתנו יש להחרים אותם הם הורסים את מיטב בנינו ובנותינו
    אנא הוצאו אותם מבניינו שלא ישפיעו על ילדינו מלח הארץ
    אני קורא כאן לכל הרבנים להוציא קול קורא בנושא מי שיעשה כן
    יישא ברכה מאת השם

    אבי ללייב

  2. במקום שתדברו על היהדות הקראית תבדקו עצמכם שאתם הולכים ע, ד רבנים ולא דברי הקדוש הוא.
    תבדקו את פסקי הדין של הבג"ץ בנוגע ליהדותם

  3. כשמתחילים משפט "דבר ידוע הוא ש…" כאשר מדובר בדבר שאינו ידוע לאף יהודי מאלו שחיו ב3500 שנים האחרונות למעט אי אלו קבוצות שוליים קטנטנות שמעולם לא הטביעו חותמם בעם היהודי, זה מגלה משהו מעורר גיחוך קצת על הכותב… אין לנו כוונה להתפלמס כאן על אמיתות התורה שבעל פה, אדם שמכבד את עצמו ילמד בס' כוזרי שני לרבי דוד ניטו ובשאר ספרים שעסקו בענין, מהויכוח כאן לא יצא דבר עניני. דבריך לגבי לבוש כזה או אחר מלמדים על תכונה לא נעימה בנפש שמקורה בעמי אירופה שלפני המלחמה ולא יאה לאדם שבשם אברהם יקרא להשתמש במוטיבים כאלו. מה ששאלתי לגבי בג"ץ, הוא למה ברור מאליו שבעניני רפואה שואלים רופא ולא שופט ובעניני מדע פונים למדען ולא לשופט, ורק בעניני הלכה השופט הוא כל יכול? האם זה לא משום שהעסק הזה פשוט לא חשוב בעיניך?!

  4. א) בתגובתי הקודמת בסעיף ב ציינתי שתי דוגמאות בסיסיות אשר התורה שבעל פה נוגדת ושונה מהתורה שבכתב- ויהודי שאינו יודע או מכיר בעובדה זו פשוט עוצם עיניו.
    ב) אין מה ללמוד מכתביו של נצר אנוסים אשר דעותיו קרובות של ברוך שפינוזה
    ג) הרי יצוג היהודי בלבוש שחור עם פאות זקן וקרחת עם כובע פרווה הן עובדה מצערת הנמשכת עד לימים אלו וגדולי רבנים מתהדרים עוד היום למרות שהיא רחוקה מהיהודי ומבני ישראל המקוריים
    ד) בג"ץ מקבל החלטות בכל נושא הקשור בחוק לאחר שמיעה ודיון עם מומחי אותו תחום בדיון משפטי-בין אם הוא רפואי/מדעי או הלכתי- מי שחיי ומנצל זכויותיו במדינה חייב להיות כפוף לחוקיה
    ה) ההתנכלות הכוחנית והרדיפה של בעלי הכוח הרבני בממסד היום נגד היהודים הקראים אינה שונה מתקופת האינקויזציה ( לראייה מניעת אפשרות שחיטה לפי היהדות הקראית-אישורי אופסטיל- רדיפת אטליזים עם כשרות לפי היהודים הקראים והערמת קשיים בהנפקת תעודות נישואין עד למעורבות בג"ץ ).

  5. א. אני מוכן להתחייב שלא התעמקת מעולם בכללי דרשות חז"ל, המלבי"ם טוען שיש 613 כללים עליהם מתבססים דבריהם. התורה כולה מחייבת ביאור של חז"ל כידוע, לולי דבריהם לעולם לא נבין מה הם תפילין מה הם ארבעת המינים והדברים ידועים. אין לי ענין להכנס במסגרת מצומצמת זו בויכוחים ישנים וכה נרחבים, אני רק ציינתי שעם ישראל וגדולי התורה שבו בכל הדורות ראו בקראים תופעה שולית ולא אינטלגנטית שראשיתה בענן בן דוד שנעלב שלא מינוהו לגאון ומשם ואילך לא נודע ממנה שום אדם הראוי לאיזכור הסטורי.
    ב. ספר מעולה מומלץ לכל אחד. לא ידעתי שאתה כה מסנן מה שאתה לומד שלא תושפע חלילה…
    ג. לא הבנתי לגודל צערך, כנראה יותר נראה בעיניך הלבוש הפרוץ שמתהדר בו הציבור הישראלי והעולם המערבי כולו…
    ד. שיכנעתי אותי שבג"ץ קשוב לצרכי הדת במדינה, עתה נותר לך לשכנע את שאר המעיינים באתר…
    ה. אין דמוקרטיה ביהדות, לא ניתן להשחית את טהרת היחוס בישראל ואת השחיטה המסורתית.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל