לתרומות לחץ כאן

ילד שנולד לאחר השקיעה מתי עושים את ברית המילה?

שלום רב,
בשעה טובה ומוצלחת נולד לנו בן אמש ביום רביעי בערב במעייני הישועה בבני ברק, בלוח ראיתי כתוב שהשקיעה היתה ב7:05 בערב, המיילדת אמרה שהראש היה בחוץ בשעה 7:07, אמי שעמדתי מעבר לוילון, שמעתי כשאמרו שהתינוק בחוץ והשעה היתה 7:09, השאילה היא מתי אמור להיות בסעייתא דשמיא הברית, ומה נחשב לעניין זה לידת התינוק, ומתי נקרא שהראש בחוץ, בחוץ ממש או בפרוזדור, כמו כן מה נחשב תאריך ההולדת שלו לעניין בר מצוה למשל מתי הוא מצטרף למניין מט' בניסן או מי' בניסן
אשמח לתשובה בהקדם האפשרי,
תודה רבה

תשובה:

שלום רב.

בארץ ישראל פשט המנהג להכריע בעניני המילה כדעת הגאונים שזמן בין השמשות הוא משקיעה ראשונה, מיד לאחר ירידת גוף השמש מתחת לקו האופק, כמו כן הכריע הגרש"ז אויערבך שיש לסמוך בענין זה על דברי המילדת גם אם אינה שומרת מצוות כיון שהן מדייקות בענין זה ביותר. בענין יציאת הראש נחלקו הדעות אם הקובע הוא יציאת הראש לפרוזדור או לחוץ ממש והמנהג שהולכים אחר היציאה לחוץ ממש, ובפרט שבתהליך הלידה השטח שביניים כמעט ואינו קיים. לכן יש למול ביום חמישי, ויום הבר מצוה יהיה בי' ניסן.

מזל טוב וחג שמח.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. אתה צודק שלענין תפילין ראוי להחמיר כרבינו תם, אבל זה לא כזה מוחלט, אדם שלענין שבת סומך על הגאונים יכול לסמוך גם לגבי תפילין.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל