לתרומות לחץ כאן

ניכוי מדמי השכירות כאשר השוכר סבל מרטיבות ועובש בחורף

לכבוד הדיינים החשובים יושבי על מדין

מה הדין בדירה שהייתה בה רטיבות ובימי הגשם טפטף בכמה מקומות ובחלק מהבית נהיה עובש על התקרה האם המשכיר צריך להוריד לשוכר ממחיר השכירות וא"כ בכמה.

יש לציין שהמשכיר חשב שהדירה מזופתת והתברר שלא, הוא הביא פועל באמצע החורף שאמר שתיקן והתברר שכנראה לא תיקן הכל, עוד נאמר למשכיר שלא כדאי לעשות בחורף יריעות כי זה יתקלקל.

תודה רבה התשובה קצת דחופה אשמח בבקשה לתשובה כמה שיותר מהר שיתאפשר

תשובה:

שלום רב,

אם המשכיר עשה את המוטל עליו כמיטב יכולתו, ובעיית הרטיבות לא הייתה כל כך משמעותית עד כדי כך שהשוכר יעזוב את הדירה, אין השוכר רשאי לנכות כלום מדמי השכירות.

מקורות:

אם מדובר בבעיה חמורה שאדם סביר היה מבטל את העסקה בגלל בעיה זו (עיין שו"ע חו"מ סי' רלב סעיף ו) ומקור הבעיה כבר היה קיים בתחילת השכירות, יש לשוכר טענה של 'מקח טעות'. במקח טעות זכותו של השוכר לבטל את העסקה ולפנות את הדירה, ואין לו זכות לניכוי מדמי השכירות, אלא אם כן, הוא היה אנוס בכך שלא יצא מהדירה (עיין פתחי תשובה שם סוף סק"א ועיין בשו"ת מהר"ם פדואה סי' לט).

גם אם אין טענת 'מקח טעות', דעת הגר"נ נוסבוים שליט"א, שאם המשכיר לא תיקן כפי שהיה מוטל עליו, השוכר רשאי לנכות כפי ההפרש במחיר בין דירה מתוקנת לדירה שאינה מתוקנת (בצורה זו), כיון שזה שוויה הכספי של התחייבות המשכיר.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל