לתרומות לחץ כאן

מתי אומרים קידושי טעות

1)רציתי לדעת מתי נכנס הגדר של קניין טעות בנישואים?כי לכאורה הרבה זוגות ואפשר לומר כולם שנשואים היום לא הכירו אחד את השני לפני החתונה כמו שמכירם לאחר החתונה ?אז לכאורה למה זה לא נקרא קניין טעות ?שהרי הרבה זוגות לא היו מסכימים להתחתן אם הם היו מכירים את בן זוגם כמו שמכירים לאחר החתונה ?אז למה רק לגבי מחלות מסוימת יכול לדון הגדר של קניין טעות ?
2)שמעתי שיש דעה שאומרת רק אם אחד מבני הזוג מוכן להתגרש בגלל אותו מחלה זה נקרא קניין טעות ולא רק שלא היה רוצה להתחתן,אז מה זאת אומרת רוצה להתגרש ?לברוח מהבית? או שמספיק שאמרה שהיא רוצה להתגרש והחיים מתנהלים רגיל (שבעצם היא לא סגורה על עצמה אם היא מוכנה להתגרש בגלל דבר זה)והאם בגלל זה שהיא מתלבטת צריך לקדש עוד פעם מחשש קנין טעות ?

תשובה:

שלום רב,

אני לא יודע מה שמעת ומאיפה שמעת, אבל צריכים להבין כי הסיכוי שיהיה קידושי טעות בצורה ברורה הוא נדיר ביותר! בפוסקים אנו מוצאים דברים כאלה רק במקרים קיצוניים ממש.

דבר נוסף, אין שום אפשרות לקידושי טעות מחמת דבר שקרה לאחר הנישואין. אפילו אם קרה משהו קיצוני ביותר. רק דבר שברור שהיה לפני הנישואין והוא ברמה כזו שיכול להיות מוגדר ככזה, וגם הצד הפגוע הקפיד מיד על הפגם, רק אז ניתן להגדיר נישואין כטעות. וגם אז צריכים לדעת האם זה לגבי כל ההשלכות של הנישואין, או רק על חלקן, כי להוציא אשה ללא גט מחמת הסיבה הזו, הוא כמעט חסר סיכוי.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל