לתרומות לחץ כאן

הכשרת רשת של תנור לפסח

שלום רב,
רשת של תנור שהניחו במהלך השנה לחם ישירות, כיצד דרך הכשרתו? בהנחה כי לא יניחו עליו תבשיל ישירות אלא רק יניחו עליו סיר או תבנית אלומיניום עם אוכל בתוכו, האם ניתן להכשירו ע"י עירוי מכלי ראשון? האם נדרש לעטוף בנייר כסף? אציין כי אני מבני עדות המזרח והולך לפי פסקי הגר"ע ולא המ"ב.
תודה מראש

תשובה:

שלום רב.

במקרה שלך שהנחת את הלחם ישירות על הרשת, לא ניתן להכשירה לפסח אלא על ידי ליבון חמור, כלומר לחמם אותה באש עד שתאדים [דבר שאינו מומלץ כיון שלדעתי היא תתפחם לגמרי…], אולם את גוף התנור ניתן להכשיר על ידי ניקוי יסודי באמצעות חומרים חריפים, המתנה 24 שעות, והפעלתו לחומו המירבי כשעה. בשעת הדחק ניתן להתיר את השימוש גם ברשת על ידי עטיפתה היטב בנייר כסף, וזאת על פי הכלל שמגע יבש אינו מעביר את הבליעות.

ההמלצה שלנו לא להכשיר תנור לפסח, מחמת ריבוי התקלות שיש בזה.

מקורות:

ראה ילקוט יוסף ח"ה עמ' שסג.

הצטרף לדיון

4 תגובות

  1. בס״ד
    האם אפשר להשתמש ברשת שהוטרפה(ז״א תנור בדיקה שכורה שאין ידוע מה היה שימושו הקודם אך מיכיוון שמדובר בחוץ לארץ יש לומר שגויים השתמשו בו והוא טרף) באופן הבא לכתחילה: אחרי ניקויה בחומרים פוגמים חזקים מאוד, מחכים 24 ושמים אותה בתנור על החום הכי גבוה ליותר משעה. במקרה הזה האם יהיה מותר לשים מגשים עם אוכל ולא אוכל עצמו שמכוסים עם נייר כסף? אני מניח שהסברה תהיה דומה לבישול מאכל חלבי מכוסה עם מגש חלבי כמובן בתנור בשרי. ?
    תודה רבה לרב שליטא

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל