לתרומות לחץ כאן

מה אעשה כדי להאמין בה'?

שלום כבוד הרב…
אני קורא ספרים באמונה וגם שומע דרשות, ואם כל זה אני לא מצליח להגיע לרמה של לדעת שדרך ה' היא אמת… למה? אני ממש מצטער מזה, וזה גם מעכב אותי בעבודת ה' להתקדם קדימה לדברים אחרים.. מה אני צריך עוד לקרוא או לעשות בשביל להגיע לאמונה

תשובה:

פורים שמח!

לא הבנתי במאה אחוז את שאלתך. האם כונתך שאינך מגיע למצב של אמונה מוחלטת במציאות ה', או שאינך מבין את דרך ה' בהנהגת העולם ובמה שהוא מבקש מאיתנו?

אם הבעיה בעצם האמונה במציאות ה', נראה לי שאם מתבוננים במציאות בצורה שקולה ובלתי משוחדת ניכר לעין כל שיש בורא לעולם. כל אדם בר דעת מבין ששום דבר לא יכול להעשות מעצמו. לדעתי מה שמפריע לך הוא שאינך חש את המציאות האלוקית והיא לא מושגת בכלי השכל, כיון שזהו מושג מופשט בלתי מוגבל בזמן או בשום אמצעי חומרי הניתן להשגה בכלי השכל שלנו. לכן הייתי מציע לך להתמקד יותר באמונה הפשוטה בעצם הנהגתו בלי להתעמק מי הוא עצמו ומה דרכו. כדאי להצמד לדרך שהנחילו לנו אבותינו זה 3500 שנה בלי לסור ממנה ימין ושמאל, בשמירת התורה והמצוות, ועיקר העיקרים להתפלל אליו שוב ושוב ולדבר בפה דיבורים של אמונה. כמה שאדם יותר מדבר על כך שהכל בא מה' יתברך ושום דבר לא נעשה לבד, והפרנסה משמים וכו', כך האמונה מתחזקת בליבו.

העבודה הזו היא עבודת חיים ואינה נעשית אצל שום אדם ביום אחד.

בהצלחה רבה!

הצטרף לדיון

3 תגובות

  1. שלום כבוד הרב…
    המדענים טוענים שכול הבריאה זה התפתחות של שנים רבות, והם מוצאים כל מיני הוכחות "לטענתם" שקימות מליוני שנים… למה הם לא צודקים?

  2. ההוכחות הללו בנויות על שתי תאוריות חסרות בסיס ראייתי: א. הם מבינים שהעולם נוצר חדש, כלומר שתילים רכים, אדמה חולית חדשה ללא התפתחות סלעית וכו'. אנחנו יודעים מדברי חז"ל שהעולם נברא עשוי, כלומר מוכן ומתוקן לשימוש האדם, ולשם כך הוא נברא בעל עצים עבותים וכלל את כל שאר המציאות המוכרת לנו. כמו כן, התפיסה שלהם בהווצרות היבשה בנויה על התאוריה של נדידת היבשות האמורה לארוך [אם בכלל] שנים רבות, התפיסה היהודית אומרת שיש בורא שיצר את היבשה, וממילא לא מדובר בתהליך של שנים… ב. כל התאוריות הן בעלות סבירות של 0.000000000000000001 % שאכן כך יארע…. הסיבה לכך שתאוריות אלו התקבלו בלב אותם חכמי מדע שאתה מזכיר, היא משום שהם יצאו מנקודת הנחה ראשונית שבורא ודאי אין, וממילא אין ברירה אלאלהתפס בכאלו תאוריות רחוקות. אגב, היום כבר ידוע שהעוסקים במדעי הטבע ברובם כבר מאמינים במציאות אלוקית, הכפרנים הם אלו העוסקים במדעי הרוח… והסיבה לכך פשוטה.
    תאוריות שהאמינו בהם שנים רבות וחינכו עליהם דורות, כמו הדרוויניזם בטלו ועברו מהעולם וכיום אין מדען אחד שמסכים איתן [אין מצבי ביניים, אין מפלצות שנובעות ממוטוציות מוטעות, וכו']. לעומת זאת יש הוכחות ללא סוף לכך שחכמי התורה הבינו בטבע ובמציאותו דברים שנודעו בעולם מאות שנים לאחריהם ולא היו יכולים לדעת זאת בזמנם ללא ידע אלוקי [כמו מציאותו העגולה של העולם, וכו' אין לנו מקום כאן לפרט].

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל