לתרומות לחץ כאן

בחר שתי מתנות בגין מוצר אחד במכירה סינית של אוסם וזכה במתנה

במכירה הסינית של אוסם, היה צורך להקיש קודים של מוצרים ולבחור מתנה. כמובן שהיה צורך להקיש כל מוצר עבור מתנה אחת בלבד. כנראה בטעות הקישו את אותו מוצר על שתי מתנות, וזכינו במתנה. האם ניתן לסמוך על אוסם שזו בעיה שהם היו צריכים לפתור אותה, ולא היו צריכים לקלוט מוצר אחד פעמיים, או שהם היו אמורים לבטל הצטרפות שאינה בדיוק לפי הכללים, או שאנחנו צריכים לוותר על המתנה,

מאחר וקבלת המתנה הוא מחר יום שלישי והודיעו לנו על כך רק אתמול, נבקש מכב' הרב תשובה בהקדם.

תודה,

תשובה:

שלום רב,

הבנתי שזכיתם במתנה אחת ולא בשתיהם. אינני מכיר את שיטת ההגרלה. אבל, אני מניח שטעיתם בהקשת הקוד כאשר בחרתם את המתנה האחרת שלא זכיתם בה, כך שבאמת השתתפתם על מוצר זה במתנה אחת בלבד. ייתכן גם שהמערכת מוציאה אוטומטית את הקוד מההגרלות הכפולות ומשאירה בהגרלה אחת בלבד. לא סביר כלל שחברת אוסם תאפשר להשתתף במספר הגרלות על מוצר אחד שלא כפי התקנון. הרי אם כך, כולם היו עושים כן.
אם הנכם בטוחים בעצמכם שאכן השתתפתם בשתי הגרלות על מוצר אחד, ההגרלה על המתנה שנבחרה ראשונה קיימת והשניה בטלה. אם זכיתם במתנה שהקשתם עליה את הקוד לראשונה, אתם יכולים לקחת אותה. אם זכיתם בשניה, אינכם יכולים לקחת אותה.

גם אם חברת אוסם היתה אמורה לחסום השתתפות בכפל הגרלות ולא עשתה כן, אין זה מזכה אתכם בהגרלה שלא כפי התקנון.

מקורות:

בכל טעות הדין מבואר בשו"ע חו"מ סי' רלב סעיף ב שתלוי אם היא בכדי שהדעת טועה, משום שיש מקום לתלות שהטעות נעשתה בכוונה. אבל במקרה זה הרי הזכיה היא על חשבון משתתפים אחרים ובוודאי שיש לתלות בטעות.

בפתחי תשובה חו"מ סי' קעה סק"א מביא בשם שו"ת חוות יאיר שאם יש שינוי כל שהוא בגורל מהדרך שהוא היה אמור להיערך הרי הוא בטל. אבל, במקרה זה אם הייתה השתתפות בשתי מתנות שהן למעשה בשתי הגרלות נפרדות, אין לקשר ביניהם. ולכן ההגרלה במתנה שנבחרה ראשונה קיימת השניה בטלה ולא גורמת לבטל גם את הראשונה.

הצטרף לדיון

2 תגובות

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל