לתרומות לחץ כאן

תפילין בברית

שלום כבוד הרב שליט"א
בהמשך לתשובת הרב ראיתי ציטוט בספרים
כי כתבו הפוסקים שלא להניח תפילין בשעת המילה, משום פגיעה באותו מילה, כמו במוסף ראש חודש ובחול המועד בשבתות ובחגים.
מה דעת הרב תודה.

תשובה:

שלום רב.

המנהג הוא הפוך, שבזמן המילה מקפידים בדוקא להניח תפילין, משום ששניהם נחשבים אות. כך מובא בש"ך יו"ד סו"ס רסה, ובמגן אברהם סי' כה ס"ק כח. בשונה משבת ויום טוב שיש לאדם כבר שני אותות, אות הברית ואות השבת. כך ביאר זאת בספר מאסף לכל המחנות ס"ק קכד.

אמנם בכף החיים שם אות צו נראה שרק אם מלין מיד לאחר שחרית נשארים עם התפילין, אולם, לא נהגו ללבוש תפילין במיוחד לצורך הברית, ובכל מקום ינהגו כמנהגו.

הצטרף לדיון

תגובה 1

  1. בכף החיים סימן כה סעיף צו הרב מדבר על ברית בראש חודש, ושמה אם הורידו לא ישים שוב, מפני שלדעתו שם בראש חודש לא מניחים שוב אחרי מוסף; אבל בברית ביום רגיל הוא כותב בסעיף צב שמנהג ותיקין למול עם תפילין וטלית, ולא כמי שניסה לערער על המנהג.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל