מי שקידש אשתו בכסף של הפקר שראה כסף על הרצפה ואמר לה טלי אותו והתקדשי לי בו, למעשה היא היתה יכולה לקחת את הכסף מהארץ ללא אמירתו, וגם הוא יכל להרים וליתן לה ואז זה היה בסדר גמור האם הקידושין חלים.
(השאלה היא לימודית תיאורטית אקווה להתייחסותכם)
תודה רבה
תשובה:
שלום רב,
פשוט שאין כאן כל קידושין. הרי הוא לא נתן לה כלום. הכסף שהוא קונה אותה חייב להיות שלו. זה לא דין שהאשה תקבל כסף. אלא הבעל קונה אותה ע"י כסף. אולי היה מקום לדון אם היא לא היתה יודעת על הכסף המונח שם, אם היה אומר טלי כסף משם ובהנאה שאמרתי לך תתקדשי לי.
בנוסף, הבית שמואל מסתפק בטלי קידושייך מעל גבי קרקע האם יש בזה קידושין או לא. (עי' ב"ש סי' כז סק"ג, ואבני מלואים סי' ל' סק"א).