שלום לכבוד הרב
רציתי לשאול האם סיכום זה של אופני ראיה אסורה נכון מבחינה הלכתית שמעתי וקראתי בנושא זה ורציתי לברר שהבנתי את הנושא
ישנם 2 סוגי ראיות 1 התבוננות -הסתכלות לפרטים 2 ראיה בעלמא בלי להתמקד
יש 2 אופנים של ראיה 1 לשם הנאה 2 לא כדי להנאות אלא כדרך בני אדם שמדברים זה עם זה או בדרך הליכה
מצב 1 התבוננות לפרטים אסורה בין מתכוון להנאות ובין שאינו מתכוון[ כי ודאי יבוא לידי הנאה או הירור ]וזה איסור תורה
מצב 2 ראיה בעלמא אם זה כדי להנאות -אסור
לא כדי להנאות -מותר
כשמסתכל בראיה בעלמא לא כדי להנאות מותר בתנאי
1 רק באשה צנועה כדין אך אם לא צנועה והולכת בפריצות גם כאן אסור
2שלא יבוא לידי הירורים
תשובה:
שלום רב.
סיכמת מדוייק כפי המבואר במשנה ברורה סי' עה ס"ק ז.
בהצלחה רבה.