לתרומות לחץ כאן

להתלונן נגד בניה לא חוקית אשר גורמת לחוסר נוחות

ידוע לי שהשכן מתכנן לבנות מיבנה בצמוד לחצר שלי ללא היתר בניה. הדבר יכול לגרום לנו חוסר נוחות. האם מותר לי לדווח לרשויות?

תשובה:

שלום רב,

יש מחלוקת בין הדיינים בעניין. אבל אני מציע שלא להתלונן אלא לפנות לבית דין בדרכי שלום (וגם זה לא תמיד כדאי). תלונה לרשויות עלולה לגרום להרבה מחלוקת בין השכנים אשר תגרום לחוסר נוחות עשרת מונים מאשר הבניה בצמוד לחצר.

מקורות:

שאלה זו תלויה במחלוקת המהרי"ק (שורש קצא) והבית יוסף (ב"ה חו"מ סי' קנו) במקום שאין יכולת לבני העיר למנוע מאחרים לבוא לגור בעירם ולסחור בה עפ"י דין, אם רשאים למנוע ע"י השתדלות אצל השר, המהרי"ק מתיר שכשם שהבא לעיר מותר לו להשתדל אצל השר לטובת עצמו שיוכל לגור, כן מותר לבני העיר להשתדל לרווח עצמם שההוא לא יוכל לגור. ובאבני נזר (או"ח סי' לו) כותב על אופן שלפי חוקיהם אין לפתוח בית הכנסת רק עם רישיון, מותר להשתדל שלא יתנו לו רשיון, שאין זה אלא כמניעת רווח ואף הב"י מודה למהרי"ק בזה. ובחזון איש (ב"ק סי' כג אות לז-לח) כתב דהב"י מיירי במקום שהשר הוא ממחוז אחר שמונע שלא ע"פ דין, אך בשר של אותו מחוז המונע ע"פ דין מזה מיירי המהרי"ק, ואין הב"י חולק ע"ז. ולפי"ז בעניין התנגדות בעירייה הדבר תלוי אם לעירייה מותר ע"פ דין תורה לעכב בנייה ללא רישיון.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל