לתרומות לחץ כאן

מניעת הריון באמצעות קונדום

שלום וברכה, לפני כחודש ילדתי בן בניתוח קיסרי והשבוע אני אמורה ללכת למקווה, עדיין לא הלכתי לרופא נשים ע"מ להתייעץ איתו בקשר לאמצעי מניעה ומאחר אסור לי להיכנס להריון במשך שנה בעקבות הניתוח רציתי לדעת אם יש אפשרות להשתמש בינתיים בקונדום עד שאני אשים התקן, ראוי לציין שיש לי תאומים בן ובת בני 3, אני בת 35 וכרגע לא נראה לי שאני ארצה בכלל הריון נוסף, אשמח לתשובה בהקדם האפשרי, תודה רבה!

תשובה:

שלום רב,

אין כל היתר להשתמש בקונדום לצורך מניעה.

מקורות:

ראי כאן בנושא. צריכים להבין, הדבר כרוך באיסור הוצאת זרע לבטלה. אמת, משתמשים בזה לצורך הפריה חוץ גופית, אבל אין לזה כל קשר למניעת הריון. לצורך הפריה חוץ גופית זה לא מוגדר "לבטלה" ולכן מותר. אבל כשהמטרה היא מניעת הריון זה אסור. עדיף לפנות לרופא נשים לשאול על האפשרויות השונות של המניעה.

 

 

הצטרף לדיון

14 תגובות

  1. תודה על התשובה אבל רציתי לדעת מה אני יכולה לעשות בינתיים, אני אמורה ללכת למקווה מחר ואין לי כל אפשרות לגשת לרופא בשבוע הקרוב מה גם שהתור שניתן לי לרופא הוא רק בשבוע הבא ושוב אני מזכירה שאסור לי להיכנס להריון במשך שנה לפחות.

  2. קונדום זה לא אפשרות. זה אסור לחלוטין.
    את יכולה להשתמש בפתילות גלוואן למיטב הבנתי במצבך מאחר שאת ממש סמוך ללידה, בנוסף הפתילות יכולות לעשות את העבודה ולהוריד את האפשרות להורות לרמה אפסית. אבל אם תרצי את יכולה לפנות במייל לד"ר דניאל רוזנק ([email protected]) תאמרי לו שקיבלת את המייל שלו באתר "דין", ותקבלי ממנו ייעוץ רפואי מה ניתן לעשות במצבך.

  3. פורמט עלון זה נקבע ע"י משרד הבריאות ותוכנונבדק ואושר
    עלון לצרכן לפי תקנות הרוקחים (תכשירים) התשמ"ו – 1986
    התרופה משווקת ללא מרשם רופא

    גלוואן פתילות לנרתיק
    החומרים הפעילים וכמותם:
    כל פתילה לנרתיק מכילה:
    ג"מ 140 (Nonoxynol 9) 9 נונוקסינול
    חומצה ריצינולאית (25 (Ricinoleic Acid מ"ג

    לרשימת החומרים הבלתי פעילים, אנא ראי סעיף 6.

    קראי בעיון את העלון עד סופו בטרם תשתמשי בתרופה. עלון זה מכיל מידע תמציתי על התרופה. אם יש לך
    שאלות נוספות, פני אל הרופא או אל הרוקח.

    התכשיר אינו יעיל ב-%100 למניעת הריון.
    1. למה מיועדת התרופה?
    התרופה מיועדת למניעת הריון, לשימוש עם דיאפרגמה, קונדום או אמצעי מניעה חוסם אחר.
    במקרים בהם חל איסור על האישה להיכנס להריון, אמצעי המניעה ייקבע בהתייעצות עם הרופא. ***חיפשתי באינטרנט ומצאתי את המסמך הזה שאומר שהשימוש בפתילות זה עם קונדום או כל אמצעי מניעה אחר, במצב כזה שלקחתי פתילה מותר להשתמש בקונדום או שגם כאן אסור?

  4. חס ושלום. אני רואה שלא הובנתי כראוי.
    קונדום למניעת הריון אסור להחלט. נקודה.
    למיטב ידיעתי ולפי מה ששמעתי מרבנים העוסקים בתחום, הפתילות הנ"ל מונעים הריון ברמה של 70% ולכן מצד משווקי התרופה הם אומרים שצריך גם קונדום לתוספת בטחון. אבל כיהודים דתיים אסור לנו להשתמש באמצעי זה. ולכן אם האישה לאחר לידה, ואולי גם מניקה, עדיין לא קיבלה מחזור, בתוספת הפתילה הנ"ל זה מצמצם את האפשרות להרות לרמה אפסית.
    אבל בדיוק לשם כך המלצתי לך לפנות לרופא הנ"ל במייל, תוכלי לקבל ממנו תשובה יחסית מיידית. ובכל מקרה צריכים לדעת שקונדום אסור גם במקרה שלא תמצאי שום אמצעי אחר עד לתור אצל הרופא.

  5. שוב שלום ותודה על התשובות, כאמור ביום שלישי אכן הלכתי למקווה ובשבת בערב היה לי מעט דימום, כמובן שמרגע זה אני ובעלי שמרנו מרחק אבל כמה דק' אחרי הדימום פסק,ראוי לציין שהדימום שהיה לי על הלבנים היה כתם קטן וכשהייתי בשירותים ניגבתי עם נייר טואלט, חשבתי שזה מחזור ומיהרתי לשים טמפון אבל תוך חצי שעה הוצאתי את הטמפון כי הרגשתי שאין יותר דימום, אם היה דם על הטמפון או לא אני לא יודעת מאחר והיה חשוך, במהלך הלילה ובמשך כל השבת לא היה דימום עד למוצ"ש ששוב היה פעם אחת ונגמר אבל הפעם הייתי עם תחבושת, בינתיים מאז אין לי דימום, עדיין לא שמתי התקן אז ככה שזה לא כתוצאה מההתקן, מה הדין של הדימום הזה ואיך אני אמורה לנהוג? אשמח למענה, המון תודות וישר כוח גדול (סליחה על השאלה הכ"כ ארוכה)

  6. אם אחד מהכתמים היה בגודל של גריס שזה כמו מטבע מעט פחות מ10 אג' וכפי שאני מבין היה מראה ברור של דם, אין מקום להתיר. הגם שבנייר קינוח יש חולקים ומתירים, אבל הצירוף של הכל יחד נראה קצת כמו משהו וסתי. כדאי להתיעץ על כל הנושא עם רופאת נשים דתית שמבינה את הצורך בטהרה. בהצלחה.

  7. שלום וברכה, לפני חודשיים בערך עשיתי את ההתקן מירנה והדימום מחודש לחודש מתמעט, רציתי לדעת אם יהיה מצב של דימום מועט אשר נראה אך ורק על גבי נייר הטואלט אם הוא מטמא אותי (בעבר שמעתי שדימום מועט שכזה כאשר יש התקן הוא טהור) והאם אני צריכה בעתיד להמשיך ולחכות 5 ימים עד הפסק הטהרה (יכול להיות שבמשך הזמן לא יהיה דימום בכלל ואולי יהיה דימום של יום יומיים) ושאלה אחרונה, אני צריכה לעשות היום הפסק טהרה אבל אני לא יהיה בבית בשעת השקיעה, האם מותר לי לעשות בדיקה לפני שאני יוצאת (זה יהיה בסביבות 4-5) והאם אני יהיה חייבת לעשות מוך דחוק? המון תודות וישר כוח גדול!

  8. בנוגע לדימום על גבי נייר קינוח נחלקו הדעות והמיקל יש לו על מי לסמוך. ההוראה בדרך כלל, שאם הכתם גדול כשיעור גריס – מעט פחות ממטבע של 10 אג' הוא אוסר. הפסק טהרה, אף שלכתחילה יש לעשותו סמוך לשקיעה אין הדבר מעכב בדיעבד וניתן לעשותו כבר מהבוקר. מוך דחוק, לכתחילה אם תוכלי לקחת איתך עד למקום שאת הולכת ולהכניסו לפני השקיעה מה טוב, אם לא זה לא מעכב . בהצלחה.

  9. תודה על התשובה המהירה אבל יש חלק בשאלה שלא נענתה ואשמח לקבל גם עליה תשובה, האם בעתיד כשהדימום ימשך יום יומיים או אולי שלושה אם אני אצטרך לחכות את החמישה ימים עד להפסק טהרה או שאני אוכל לעשות ברגע שהפסיק, תודה.

  10. תמיד צריך להמתין חמישה ימים. אלא אם כן היית טמאה לפני כן משום איזה כתם וכד', אז את יכולה להמתין עד שיפסק הדימום.

  11. בוקר טוב, רציתי בבקשה לדעת לגבי טבילה, ביום שני הקרוב הייתי אמורה ללכת למקווה אחרי כמעט 3 שבועות של וסת ודימומים לא סדירים ואתמול כשביצעתי בדיקה פנימית הבד יצא עם דם, מה עלי לעשות? לחכות רק לשבת ע"מ לטבול או שיש איזו דרך שבל זאת אני אלך ביום שני? בקרוב מאוד אני אמורה כבר לקבל וסת שוב, תודה רבה, מחכה לתשובה.

  12. אי אפשר לטבול ללא שבעה ימים נקיים וממילא הטבילה תהיה במוצאי שבת. ההפסק בבוקר מועיל. כדאי להתיעץ עם רופא לגבי הדימומים.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל