לתרומות לחץ כאן

זהירות בגידול בעלי חיים

שלום, מת לי היום התוכי, אולי זה טיפשי לשאול על זה משהו אבל אף פעם לא קרה לי דבר כזה ואני מרגישה רע מאוד לגבי זה.
הוא נראה לי מת בגלל ששחכתי להביא לו אוכל כבר בערך ארבעה ימים… נורא קשה לי עם זה אבל פשוט שחכתי! היו לי בגרויות ובלגנים וזה ברח לי לגמרי, היום באתי להביא לו אוכל ומצאתי אותו גוסס ויש הכנסתי אותו הבייתה וניסיתי להשקות אותו ולהאכיל אותו אבל אחרי כל הניסיונות הוא מת. עכשיו אני מרגישה כל כך רע ואני ממש מפחדת שזה חטא, שאני הרגתי אותו, הכל הרי באשמתי, אני ממש מרגישה שזה רצח… אני יודעת שתוכי מת זה לא כמו בן אדם אבל בכל זאת, אני חייבת שמישהו ירגיע אותי אני בכיתי בגלל זה הרבה היום והייתי בטוחה שרצחתי בעל חיים ובגלל זה פניתי לפה.
הלואי שתעזרו לי.
בתודה,

תשובה:

שלום רב,

אכן ממש מצער, לא רק בגלל התוכי המסכן, אלא בגלל הצער בעלי חיים בנגרם בטעות.

בקריאת שמע אנו אומרים פעמיים בכל יום "ונתתי עשב בשדך לבהמתך ואכלת ושבעת". ומכאן אמר רב יהודה (ברכות מ,א) מתוך שהקדימה התורה מאכל הבהמה ממאכל האדם, שאסור לאדם שיאכל קודם שיתן מאכל לבהמתו. דבר זה חשוב ביותר עבור מגדלי בעלי החיים בביתם, שלפני שהם אוכלים עליהם לדאוג למאכל לבעלי החיים.

ראה בביאור הלכה (סי' קסז ד"ה ומ"מ) שדן האם איסור זה הוא איסור דאורייתא, או שמא איסור דרבנן, והפסוק הוא רק אסמכתא. ועי' עוד בשערי תשובה שם סק"ב.

בכל אופן, הייתי מציע לך מאחר שכשלת באיסור צער בעלי חיים, להזהר באיסור זה יותר, ואולי כדאי גם לקחת פסק זמן מגידול בעלי חיים, כי הנה את רואה כמה צריכים להזהר בגידול כזה. עדיף להימנע מגידול בעלי חיים בכדי שלא להגיע למצבים כאלה.

הרבה הצלחה

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל