לתרומות לחץ כאן

אני בודד…

שלום ..
אני בן 17 ואני חוזר בתשובה כבר חצי שנה .. מאז חזרתי בתשובה עבדתי מאוד על המידות שלי עד כדי כך שאני מרגיש חסר ערך נשארתי בודד בלי חברים לצערי .. התעסקתי כל החצי שנה הזאת רק בתורה ומידות טובות אני שואף להיות כמו יוסף הצדיק לפחות טיפה ממנו שהיה בו מידת ענווה והיה צדיק שעומד בניסיונות לצערי הרב נשארתי לבד הגעתי למצב שהביטחון העצמי שלי ירד לגמריי אני מרגיש חסר חשיבות מפחד מכל אחד ומתגובה של כל אחד היחיד שאני מדבר איתו ומספר לו הכל זה בורא עולם אני בטוח ששם במרומים הוא כן מקשיב לי .. אבל כל כך כואב לי אני מלא צער להיות בודד נכנסתי למועקה קלה בעקבות זה .. עכשיו חברים שלי גם התגייסו ככה שרק פעם ב.. אני יוצא איתם והם יודעים שהתחזקתי ורק שני חברים שמחים בשבילי שהתחזקתי כי גם הם שומרי שבת עכשיו אני ביום יום בודד לצערי המילים היחידות רוב היום שיוצאות לי מהפה זה התהילים ותיפלות שלי ודיבורים עם ה׳ איך לצאת מהמצב הזה ולהעריך את עצמי קצת יותר זה גדול עלי אני לא יכול להיות בודד ולא אוהב את עצמי ולא מוערך בפני אחרים ולא בפניי .. יוסף גדול שהוא הצליח הלוואי והייתי כמוהו מצליח .. אבל אני שבור הלב נשבר לי תודה .

תשובה:

שלום רב.

ראשית, רציתי לומר לך שאני מעריץ אותך על האתגרים שאתה עומד בהם, אין לי ספק שעליך ועל שכמותך אמרו חכמים "במקום שבעלי תשובה עומדים צדיקים גמורים אינם יכולים לעמוד". אשריך וטוב לך תזכה תמיד לעבוד את הקב"ה מתוך אהבה ושמחת הלב.

ולעצם הענין, עיקר עבודת ה' היא לעובדו מתוך שמחה וחיות ולא מתוך פחד מועקה ודיכאון, אין סיבה שתסתגר בתוך עצמך, בכל מקום היום יש בתי כנסת מלאים בלומדים מכל הסוגים תוכל להשתתף בשיעורים ותוך כדי זאת ליצור קשרים יפים עם אנשים דתיים שיבינו אותך ואת שאיפותיך. העיקר ללכת צעד אחר צעד, הקב"ה לא מצפה ממך להיות אברהם אבינו ביום אחד, להתקדם ברוחניות מתוך שמחה ואהבה. והכי חשוב לדעת ולזכור תמיד, שכל מצוה שיהודי עושה כל תפילה וכל אמירת תהילים היא נצח נצחים, וכל הנאות העולם הזה הן כלום לעומת השכר הטוב שצפון לעובדי ה' יתברך לעולם הבא. אם נתחזק באמונה הזאת אני בטוח שנהיה תמיד שמחים ומאושרים בדרכינו.

בהצלחה רבה.

מקורות:

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל