לתרומות לחץ כאן

הדרך לזכות ברחמי ה' – על ידי שמחה או על ידי בכי?

שלום,
הבנתי כי אנחנו מצווים (בעיקר אנחנו הנשים – מצוות) להיות תמיד בשמחה אולם גם הבנתי כי אלוקים נענה למי שהבכי שלו גדול, עוד הבנתי כי בכי / עצב / ייאוש מעכבים את הישועה/ גאולה. אז מה לעשות אם אני צריכה ישועה מהירה – האם לשמוח ולשיר כל הזמן או לבכות ? מאוד דחוף לי שאלוקים יפתח לי במהירות שערי שמיים ויוציא אותי מדלות שאליה נקלעתי (לא תמיד יש לי אוכל, אין לי מספיק בגדים להחלפה, מישהו אחר משלם לי אינטרנט, אין לי תמיד כסף לשכ"ד וכד'.) אשמח כי תבהירו את הנקודה: שמחה בכל מחיר או בכי גדול – מה מהם יחיש את הישועה ? שבת שלום

תשובה:

שלום רב.

הצטערתי לקרוא על מצוקתך, תפילותי וברכותי שתראי במהרה ישועות רבות בכל הענינים.

אין ספק שעצבות ויאוש אינם מובילים לשום דבר טוב. השמחה  בעבודת ה' ובקיום המצוות והקירבה לקב"ה היא תפקידנו עלי אדמות. בכי שבא מתוך תלות בקב"ה כיסופין והתרוממות הוא בכי של קירבה למקור הטוב. בכי של עצב ויאוש מביא לחידלון. יחד עם זאת הקב"ה רחמיו על כל מעשיו, ואין ספק שכאשר הוא רואה יהודי בצער הוא מצטער איתו כואב את כאבו ורחמיו תמיד עליו. צריך לדעת שכל מה שנעשה בעולם הזה הכל לטובתנו, לעיתים הקב"ה מונע מאדם טובה מסוימת כדי שיתפלל על כך מעומק עליו ועל ידי כך יהיה קרוב אליו יותר. לכן, כאשר אדם נקלע לקשיים מוטל עליו למנף את קושי ולפתח באמצעותו קשר עמוק יותר עם בורא עולם. קשר כזה בא מתוך התבוננות ועובודה ולא מתוך יאוש וצער.

כמו כן כדאי לקבל איזו קבלה טובה בעבודת ה' [לחסום את האינטרנט כראוי, או להתחזק בעניני תפילה וחסד], ובזכות זה תראי בעז"ה ישועות גדולות.

מקורות:

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל