לתרומות לחץ כאן

ראיית דם בזמן טהרה

קיבלתי מחזור אחרון בתאריך 6.12.13. אני מקבלת לפעמים מחזור כל 21 יום או כל 28 יום. משתנה. ביום א' 29.12. היו לי מיחושים שלפני מחזור ובניגוב היה דם מרוח בצבע בהיר. אמרתי לבעלי שאני נידה והפרדתי מיטות. עד היום לא קיבלתי אך יש לי מדי פעם כמו "לכלוכים" של דם כהה מאד. אני לא יודעת אם להמשיך לנהוג כנידה, או להפסיק ולהתנהג רגיל עד שאקבל ממש מחזור. מכיוון שאני כבר נוהגת כנידה שלושה ימים מאד דחוף לי לדעת האם להמשיך. אציין כי מדי פעם ישנם מיחושים שעוברים.

תשובה:

שלום רב,

כל דם היוצא מהרחם מטמא, גם כאשר הוא לא בא בצורה של מחזור, אלא שכאשר הוא בא על ידי הרגשה, וכגון שהאשה מרגישה את הדם זב מהרחם לנרתיק [דבר שאינו שכיח] או על ידי מחזור ממש, הוא מטמא אפילו בטיפה אחת קטנה, וכשבא באופן של כתם אקראי הוא מטמא מדרבנן ודוקא בשיעור מסוים כדלהלן.

לכן, אם באותו יום א' ראית בקינוח דם בהיר בצבע אדמדם בגודל יותר משיעור "גריס" [מעט פחות מגודלו של מטבע של 10 אג'], את נחשבת נדה לכל דבר. וכן בנוגע לאותם "לכלוכים" של דם, אם הם אכן היו דם וראית ביציאתם מהרחם, או אפילו לא ראית ביציאתם אלא שגודלם כאמור לעיל, את נחשבת נדה מחמתם גם אם הכתם הראשון היה קטן יותר. ראיית דם על ידי בדיקה פנימית מטמאת גם בטיפת דם קטנה ולאו דוקא בשיעור גריס.

כמו כן, אם מיחושים אלו שאת מרגישה מאפיינים אצלך ראיית דם, והם תמיד באים בזמן הראייה עצמה, יתכן שראיית הדם נחשבת על ידי כך כראייה גמורה מדאורייתא ומטמאת אף בטיפה אחת קטנה ולאו דוקא בשיעור גריס.

כדי להסדיר את הוסת שתהיה ארוכה יותר וללא כתמים, כדאי לפנות לרופאת נשים רצוי דתית, שמודעת לצורך של אשה דתית להיות נקיה לגמרי.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל