לתרומות לחץ כאן

האם מותר לשמוע את אשתו שרה כשהיא נדה?

שלום וברכה,
אני חתן טרי, ואשתי עכשיו הזמן נדה. אנחנו אוהבים לנגן ולשיר יחד, האם מותר לנו או שמא זה אסור? ראיתי שהרב עובדיה כותב שמותר לשיר יחד זמירות שבת, השאלה האם זה רק בשבת שיש בה אולי קדושה מיוחדת ושאר הזמן אסור? תודה מראש.

תשובה:

שלום רב.

בזמן שהאשה נידה אסור לבעל לשמוע את קול שירתה. מה שהזכרת לגבי זמירות שבת הוא נידון אחר לגמרי, שכן גם בימי טהרתה של האשה, כאשר הבעל עוסק בתפילה או לימוד תורה אסור לו לשמוע אותה שרה אלא אם כן היא שרה לילדים בחדר אחר והוא שומע בדרך אגב. לענין זה דנו הפוסקים האם מותר להם לשיר זמירות יחד, שכן הזמירות אף הן דברי קודש, ומנהג העולם להקל זה. אבל בימי נידתה, אין ספק שאסור להם לשיר זמירות ביחד.

תהיו תמיד שמחים ומאושרים ותבנו בית גדול לעם ישראל!

הצטרף לדיון

6 תגובות

  1. בס"ד
    במחילה מכבוד הרב, אבל עכשיו אני מסתכל בספר טהרת הבית (סימן י"ב סעיף כ"ט) של הגר"ע יוסף זצ"ל, שמתיר בפשיטות, וזו לשונו: "מותר לשמוע קול של אשתו נדה. ואע"פ שאמרו חכמים קול באשה ערוה, וכן פסקו הטור והשו"ע, שאסור לשמוע קול שיר של אחת מן העריות האסורות עליו, מכל מקום באשתו נדה יש להקל, שכיון שסופה להיות מותרת לו, לא יבואו לידי מכשול. וכל שכן במקום צורך כגון שהיא שרה שיר ערש לתינוק הבוכה כדי להרגיעו, או כדי להרדימו. וכן מותר לשיר יחד עם אשתו נדה זמירות שבת וכיוצא בזה. והמחמיר תבוא עליו ברכה.

  2. לא ידעתי את פסיקתו זו. הכרעת רוב הפוסקים אינה כך כפי שמבואר בספר מראה כהן, עיי"ש. ומכל מקום נראה שאף הוא כוונתו רק לזמירות שבת, שהרי במפורש התיר רק שמיעת קול זמר בדרך אגב [שיר ערש] ולא לשיר עם האשה יחד.

  3. נכון, ואכן לא ידעתי את דעתו, אבל שים לב שגם הוא מביא סוללת פוסקים חשובים שאסרו, אלא שסבר לדינא להקל כדעת המקילים, ודומני שהמנהג הרווח כדעת האוסרים ולא שמעתי בלתי היום מי שחולק בזה לדינא!

  4. במחילה מכבוד תורתו, אך הרב עובדיה (ביביע אומר שם, בסוף דברי) פוסק במפורש שמותר לאדם לשמוע שירת אשתו נדה בלי קשר להיתר של זמירות שבת (ומביא בשם הבן איש חי שאפילו בתוך האוסרים בדרך כלל, יש שמתירים בזמירות שבת).

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל