לתרומות לחץ כאן

כתמי נידה בימי טהרה

שלום רב. בערב שישי טבלתי במקווה לאחר טומאת נידה רגילה, באותו הערב הייתי עם בעלי ולמחרת, ביום שבת בצהריים הופיע דימום קל על גבי התחתונית. מה הדין לגבי דם זה? שהרי אינו דם וסתי. במידה ודם זה הינו טומאה, לאחר כמה זמן אוכל לעשות הפסק טהרה?? תודה.

תשובה:

שלום רב.

כל דם הבא מהרחם מטמא גם אם אינו דימום וסתי. אולם, דם כעין זה שנמצא על הבגד ויצא ללא כל הרגשה מהגוף, נחשב "כתם" בלשון הפוסקים ונאמרו בו כמה דינים: א. אם הוא נמצא על בגד צבעוני הוא אינו מטמא. ב. גם אם הבגד היה לבן, הוא אינו מטמא אלא אם כן היה בגודל של "גריס" הלכתי, דהיינו, מעט פחות ממטבע של 10 אג' [כמו אסימון שהיה מצוי בשנים עברו]. בכל מקרה של ספק יש להראות את הכתם לרב. כמו כן, אם הדימום ממשיך כמובן כדאי לבדוק אולי יש אי סדרים בוסת.

לעיתים יש פצע בנרתיק וכדומה המדמם שלא מהרחם, לפעמים גם כתוצאה מקיום היחסים. אולם, לא ניתן לתלות את הדם בסיבה כזו, ללא בדיקה על ידי אחות המוסמכת לכך על ידי רב ויודעת כיצד לוודא שדי בפצע מסויים זה מבחינה הלכתית.

במידה ולמרות כל הנ"ל הדימום מטמא, ניתן להפסיק בטהרה 5 ימים לאחר הדימום. חמישה ימים אלו אינם צריכים להיות שלמים וגם יום השבת בכללם. לכן, ניתן להפסיק בטהרה ביום רביעי אחה"צ לפני השקיעה.

בהצלחה ושבוע טוב.

מקורות:

ראה שו"ע יו"ד סי' קצ סעי' י.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל