לתרומות לחץ כאן

מניעת הריון שלא ע״י גלולות

שלום רב,
אני מתחתנת ב״ה והתחלתי לקחת גלולות למניעת הריון. אציין, שבאופן כללי אני בחורה רגישה מאוד שסובלת מסחרחורות וחוסר יציבות כרוניים כבר כמה שנים. ב״ה המצב השתפר אך ממתי שהתחלתי לקחת את הגלולות הסחרחורות וחוסר היציבות חזרו באופן קשה עד לרמה שאינני מסוגלת לעמוד על הרגליים. הגלולות שניתנו לי הן החלשות ביותר אך עדיין כנראה שגופי אינו מסוגל לעמוד בשינויים ההורמונליים הללו ולו העדינים ביותר.
ארוסי ואני צעירים ועדיין סטודנטים ואיננו מסוגלים מבחינה פיזית, נפשית וכלכלית להביא כרגע ילדים לעולם. אין לנו כוונה ורצון למנוע לתקופה ארוכה אך כרגע ובשנה הקרובה איננו מסוגלים להיכנס להריון.
מה ניתן לעשות במצב בו כל אמצעי המניעה המותרים רלוונטיים אליי אבל אינני יכולה להשתמש בהם? כל אמצעי מניעה שמפריש הורמונים מסויימים אינו רלוונטי מבחינתי. הוא פוגע בתפקוד היומיומי שלי ובמצב הפיזי והנפשי שלי.
תודה וכל טוב,

תשובה:

שלום רב,

באופן עקרוני ניתן להשתמש גם בהתקנים, או בפתילות שהן "קוטלי זרע" (גלוואן). אבל בשום אופן, לא בקונדום, זה איסור גמור. אין כל היתר לעשות מניעה ע"י קונדום, אפילו אם אין שום ברירה אחרת. (אין לזה כל קשר להיתר שמשתמשים בקונדום לצורך הפריה חוץ גופית).

לעצם המניעה הייתי מציע לכם לך לעשות חושבים שוב בנושא. מאחר שעדיין אין לכם ילדים כלל. הרי שיש חיוב פריה ורביה מדאורייתא, כשאר החיובים והמצוות מדאורייתא. לא ניתן לדחות את החיוב משיקולים אלו. אלא אם כן יש לך איזה קושי פיזי או נפשי שאנני יודע למה כוונתך, אבל מומלץ לך לגשת לרב ולדבר איתו על הנושא.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל