לתרומות לחץ כאן

רגילה להדליק נרות שבת בשמן אם יכולה להדליק בנרות או צריכה התרת נדרים

שלום

שמעתי שהדלקה בשמן זית יש בה גם עניין סגולי.
האם מי שרגיל להדליק בשמן זית יכול להפסיק ולהדליק בנרות או שחייב התרת נדרים?
כמו כן, מבחינת ההידור והסגוליות שיש בהדלקה ע"י שמן זית, האם כשמדובר בשמן למאור שמורכב משמן זית ושמנים צמחיים נוספים (לאחרונה מוכרים שמן כזה), האם זה עדיין נחשב כמו הדלקה בשמן זית?
וכן לגבי האם יש בעיה לעבור משמן זית לשמן למאור שמורכב משמן זית ושמנים צמחיים כפי שאולי יש בלעבור משמן זית לנרות.

תודה

תשובה:

שלום רב.

נראה שיכולה לבטל את מנהגה הראשון ללא התרת נדרים, אך לכתחילה במידת האפשר יש שכתבו שכדאי לעשות התרה. לעצם הענין, כדאי מאוד להחזיק במנהג זה שהובא בספרים שיש בו סגולה לזכות לבנים תלמידי חכמים. שמן המעורב בשמנים אחרים מסתבר שאין בו את ההידור של שמן זית, בפרט, שכפי המסתבר השמן זית שם הוא מיעוט מזערי בשביל הפרוטוקול בלבד…

מקורות:

במגן אברהם סי' רסג ס"ק ט כתב, שאשה שהיתה רגילה להדליק כמה נרות לשבת ורוצה לשנות ממנהגה ולהדליק נר אחד או שנים אינה צריכה התרה, וכ"כ בשו"ת לבושי מרדכי תנינא סי' מט לענין מקום שנתייקרו בו הנרות, ונראה שכך הוא גם לענינינו. אולם, לכתחילה כתב בשמירת שבת כהלכתה פרק מג סעי' ג שכדאי שתעשה התרה, ויתכן שניתן להקל בזה לאשה שמסרה מודעא לפני ראש השנה כנהוג שהיא מבטלת את כל הנדרים מכאן ולהבא, או שאמרה כל נדרי בבית הכנסת בליל יום הכיפורים [למרות שבדרך כלל לא סומכים על מודעה זו משום שיטות הראשונים החולוקות בזה, כאן שההתרה היא לחומרא בעלמא אפשר שיש לסמוך על כך].

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל