לתרומות לחץ כאן

תוקף הגיור בצבא

מה דין אישה שעברה גיור בצה"ל אך לאחר הגיור היא ממשיכה להתנהג כגויה גמורה..
אין שבתות..
אין כשרות..
ואפילו אוכלת חמץ בפסח.

היא נחשבת יהודיה?
אפשר ליהודי להתחתן איתה?

תשובה:

שלום רב,

קשה להאמין שיש משהו בגיור הזה. אמת, באופן עקרוני, אם כוונותיה בזמן הגיור היו כנות, ורק אח"כ חזרה בה, הרי היא יהודיה גמורה. אבל קשה מאד להאמין שזוהי המציאות. בקיצור, לא הייתי ממליץ לאף יהודי להתחתן איתה.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. על עצם הסכמתו לגיורי הצבא, אני לא רוצה להכנס כאן.

    ראה מה שכתב הגר"ע יוסף זצ"ל בקובץ תורה שבע"פ (חי"ג): "ונראה שאם הבאים להתגייר אמנם אומרים בפיהם שברצונם לקבל עליהם עול תורה ומצות, אך בית הדין סבור ע"י אומדנא דמוכח שכל דבריהם מן השפה ולחוץ ולבם בל עמם, ומיד לאחר מעשה הגיור יפנו עורף לתורה ולמצוות וישליכום אחרי גוום, ודאי שאין לקבלם ולא שייך לומר בזה דברים שבלב אינם דברים, כמבו' בתוס' והרא"ש (נדרים כח.), דאע"ג דקי"ל דברים שבלב אינם דברים, כל דאי' אומדנא דמוכח ואנן סהדי שדעתו כך, הו"ל כאילו פירש בהדיא, ולא חשיב דברים שבלב. וכ"כ מהריק"ש בס' ערך לחם (יו"ד סי' רלב סי"ד). וכ"כ עוד הגאון מהרי"ט בתשו' (חחו"מ סו"ס מה). והגאון מקור חיים (סי' תמח ס"ק ט), ועוד. וממילא כשהגר או הגיורת ברצונם לגור בקיבוץ חפשי לאחר גיורם, ויש אומדנא דמוכח שימשיכו לאכול מאכלות אסורות או לחלל שבת וכד', אין לקבלם. והכל לפי ראות עיני הדיין. וכן העלה הגאון מהר"י שמלקיש (ח"ב יו"ד סי' ק) ובשו"ת ערוגת הבושם (חיו"ד סי' רכד) ובשו"ת צור יעקב (סי' כז) ובשו"ת ר' עזריאל הלדסהיימר (סי' רלד) ובשו"ת דעת כהן (סי' קנד). עכ"ל.

    עוד כתב שם גם בדיעבד אם ערכו גיור כזה: "יש מקום לדון לפי חוזק האומדנא, שאם באמת היה הדבר גלוי וידוע מראש שאינם מקבלים עליהם עול תו"מ, רק ע"ד האמור 'בפיו ובשפתיו כבדוני ולבו רחק ממני', ואנן סהדי שלא נתכוונו מעולם לקיים המצוות בפועל, אז גם בדיעבד י"ל שאינם גרים".

    נראה לי שאחרי דברים כאלה, יש מקום גדול מאד לפקפק ביהדותה של נערה זו.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל