שלום רציתי לדעת לאותם דעות שאיסור מלבן שייך גם בבגד נקי ולכן אסור להרטיב שום בגד מהו באמת הטעם הרי שום לכלוך לא יורד וזה לא דומה למלאכת המשכן ששם הצמר שגזזו ליריעות היה מלוכלך
תשובה:
שלום רב.
אכן, חידוש מיוחד התחדש כאן לשיטה זו, שפעולת הכיבוס אסורה מצד עצמה אף שאין בה תוצאה. יש שהוכיחו זאת מעצם איסור שריית בגד אף שאינו נקי, שהרי בדרך כלל השרייה לבד אינה נקה את הבגד ויש לשפשף אותו היטב כדי שיתנקה, ואף על פי כן אסרו גם את השרייה לבד [אמנם אין זו ראיה מכרעת, שהרי חלק מהנקיון נעשה על ידי השרייה].
מקורות:
ראה ס' הליכות שבת הל' מלבן, נותיב חיים שבת סי' סב. על עיקר הנידון האם שריית בגד נקי יש בו משום איסור מלבן, ראה שו"ע ונו"כ בסי' שב סעי' ט.