לתרומות לחץ כאן

מניעת הריון

שלום כבוד הרב,
בשעה טובה ובמזל טוב נולד לי ולבעלי בן , לפני חודש וחצי.
אני ובעלי רוצים לחכות, לפחות חצי שנה, לפני שנביא ילד נוסף לעולם.
אנחנו מאוד שמחים ומאושרים ומודים לקב"ה שזיכה אותנו לתינוק כזה ורוצים ליהנות ממנו , לראות אותו גדל ולתת לו את כל התשומת לב שיש.
אני יודעת שכשמגיע ילד נוסף מיד אח"כ נוצר מצב של 2 תינוקות קטנטנים בבית ואי אפשר לחלק את התשומת לב כמו שצריך, אנחנו רוצים ליהנות מהתינוק הקטן כמה שיותר.. , החודשים האחרונים של ההריון היו לי מאוד קשים ולי ולבעלי לא היה זמן כמעט מתחילת ההריון לצאת לטייל או לבלות יחד..
סיבה נוספת ל"הפסקה" , היא שאני מניקה בלבד, התינוק שלי לא אוכל תחליפי חלב ( הוא מקיא את זה ואני נותנת לו רק הנקה ) , אני יודעת שבזמן הריון צריך להפסיק את ההנקה , לכן אני חוששת שאם אני אכנס להריון מיד, אני אצטרך להפסיק את ההנקה והוא רק בן חודש וחצי..
אני יודעת שאף אחד לא יכול לקבוע מתי ובאיזה זמן אדם יזכה לזרע של קיימא, ואסור לנו לחשוב על "הפסקה" לפני קיום מצוות פרו ורבו וצריך להודות לקב"ה על כל מה שנותן. ; אך בכל זאת, בגלל הסיבות שרשמתי בעיקר סיבת ההנקה וסיבות נוספות, הייתי רוצה לדעת אם אוכל לקחת גלולות במשך חצי שנה לפחות… אשמח לתשובתך, ואם כבוד הרב אינו מוסמך להתיר בתחום – אשמח אם תפנה אותי לרב המתאים.
תודה רבה מראש ושבת שלום :)

תשובה:

שלום רב.

אני מבין שזה הילד הראשון, ואכן בעזרת ה' תרוו ממנו רק נחת, ותזכו לגדלו לתורה ויגדל כשאיפות הוריו.

מאחר שעדיין בעלך לא קיים מצוות פריה ורביה, כפי שנפסק בשו"ע (אבה"ע סי' א') שמצווה זו מתקיימת רק כשיש זכר ונקבה – בן ובת. לכן הסיבות שמנית בראשונה אינם מספיקים כדי למנוע ממנו מצווה זו.

אולם דווקא הסיבה השניה, מאחר שאת גם יולדת וגם מניקה, עפ"י ההלכה את נחשב ל"מסולקת דמים" ואינך יכולה להרות עכשיו. (אגב, כל זמן שאת מניקה, גם היום ברוב המקרים נשים אינם נכנסים להריון). לכן כשאת מדברת על חצי שנה ניתן לעשות הפסקה, שזו בעיקר להרגיע אותך שא תהרי, כי כפי שציינתי ברוב המקרים לא תנכסי להיות  גם ללא הגלולות.

שיהיה בהצלחה ורוב נחת

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל